۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۶۳۱۶۴

فعالیت بیش از 600 مدرسه قرآنی در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر بیش از 600 مدرسه قرآنی در استان فعال است که دانش آموزان آموزش های لازم را در رشته های مختلف قرآنی به همت مربیان قران فرا می گیرند.
فعالیت بیش از 600 مدرسه قرآنی در آذربایجان غربی
ولی سمرقندی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه ظهار داشت: در حال حاضر تعداد 609 مدرسه قرآن با جذب بیش از 49 هزار قرآن آموز در راستای اعتلای فرهنگ دینی و ترویج آموزش های قرآنی در سطح استان فعالیت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: برای ارتقای آموزش های قرآنی ارائه شده در مدارس قرآنی در سال گذشته بیش از 220 معلم قرآنی پس از طی مراحل آزمون و گزینش جذب آموزش و پرورش استان شدند.
سمرقندی با اشاره به حضور فعال دانش آموزان آذربایجان غربی در مسابقات ملی و استانی قرآن و معارف اسلامی گفت: در سال گذشته 12 نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی موفق به کسب رتبه‌های برتر در مسابقات قرآن و معارف اسلامی در کشور شدند که این امر باعث رشد جایگاه استان در رشته های قرآنی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه های گرامیداشت هفته معلم در استان تصریح کرد: تجلیل از معلمان نمونه استان، دیدار با خانواده‌های شهدا و تجدید میثاق فرهنگیان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس از برنامه‌های این هفته است که از یازدهم اردیبهشت‌ماه جاری در سراسر استان اجرایی می‌ شود.
سمرقندی همچنین برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواه‌های تخصصی در راستای تبیین اندیشه شهید مطهری در عرصه تعلیم و تربیت دینی، اجرای مسابقات فرهنگی و هنری و دعوت از شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی کشور برای حضور در نشست‌های تخصصی در حوزه تبیین و واکاوی تفکر فرهنگی شهید مطهری را از برنامه‌های دیگر در تکریم هفته معلم عنوان کرد./936/ت302/ب
ارسال نظرات