۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۶۵۹۸۷
معاون وزیر امور خارجه سوریه:

سوریه به تجاوز جدید رژیم صهیونیستی پاسخ می‎دهد

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: سوریه فوری و با قدرت به هرگونه حمله جدید رژیم صهیونیستی به خاک کشورش پاسخ خواهد داد.
فيصل مقداد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه طی سخنانی اظهار داشت: دستور صادر شده است که به هرگونه حمله جدید اسرائیل بدون نیاز به کسب اطلاع و گرفتن دستور از مقام های عالی سوریه به سرعت پاسخ داده شود.

 

بشار اسد رییس جمهوری سوریه امروز اعلام کرد که می خواهد باب مقاومت در کشورش را باز کرده و سراسر سوریه را به یک کشور مقاوم همانند حزب الله تبدیل کند.

 

وی گفت: دمشق می خواهد انتقام راهبردی از این طریق از رژیم اسرائیل بگیرد.

 

این درحالی است که آمریکا مخالفت خود را با مشارکت در دولتی انتقالی در سوریه اعلام کرد.

 

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه از نزدیک شدن مواضع آمریکا و روسیه درقبال سوریه استقبال کرد و ابراز اطمینان خود را به ثبات موضع روسیه با استناد به منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی بویژه مخالفت این کشور با دخالت در امور داخلی سوریه ابراز داشت.

 

در همین حال وزارت خارجه سوریه با اشاره به مذاکرات اخیر وزیران خارجه آمریکا و روسیه و نزدیک شدن مواضع دوطرف در جریان آن تاکید کرد که ملت سوریه فقط درباره آینده و نظام کشورش بدون هرگونه دخالت خارجی تصمیم می گیرد، بویژه که دولت سوریه برای اجرای برنامه سیاسی طرح شده از طرف بشار اسد رییس جمهور با استناد به محتوای سند ژنو به منظور زمینه سازی جهت برگزاری کنفرانس گفتگوی ملی فراگیر در دمشق، گامهایی برداشته است./982/ب101/د

ارسال نظرات