۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۶۶۰۳۵
استاد الازهر مصر:

فقه اهل‌بیت تا قیامت باقی می‌ماند

خبرگزاری رسا ـ استاد الازهر مصر گفت: به نظر من فقه جعفری فقهی است که تا قیامت باقی می‌ماند، فقه اهل‌بیت(ع) توانایی باقی ماندن تا روز قیامت را دارد، حنفیه می‌گوید «اگر آن دو سال نبود، ابو حنیفه هلاک می‌شد و این دو سال ابو حنیفه شاگرد صادق بن محمد(ع) بود».
شيخ علوي امين استاد الازهر مصر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ علوی امین، استاد دانشگاه الازهر مصر در دیدار با حضرت آیت‌الله نوری همدانی، از مراجع تقلید که ظهر امروز، بیستم ادریبهشت‌ماه سال 92 در قم صورت گرفت، گفت: وقتی من وارد شهر قم شدم متوجه شدم همه درباره فقه جعفری صحبت می‌کنند.

 

وی ادامه داد: به نظر من فقه جعفری فقهی است که تا قیامت باقی می‌ماند، فقه اهل‌بیت(ع) توانایی باقی ماندن تا روز قیامت را دارد، حنفیه می‌گوید «اگر آن دو سال نبود، ابو حنیفه هلاک می‌شد و این دو سال ابو حنیفه شاگرد صادق بن محمد(ع) بود».

 

شیخ امین با تأکید بر این‌که فقه امام جعفر صادق(ع) تنها برای شیعیان نیست، اظهار داشت: این‌که اگر افراد فکر کنند فقه جعفر بن محمد(ع) تنها مختص شیعیان است به خطا رفته‌اند، امام صادق(ع) فرزند سنت و پیامبر(ص) بوده و برای همه هستند، چرا که ایشان نسبت به جدشان بهتر آشنا هستند.

 

وی افزود: تمام نیازهای فعلی جوامع در فقه امام صادق(ع) است، اگر کسی بخواهد جدیدترین نظرات در حوزه اقتصاد بدهد باید معاملات فقه جعفر بن محمد(ع) را مطالعه کند.

 

استاد دانشگاه الازهر مصر با تأکید بر این‌که در فقه جعفر علوم انسانی و حقوق بشر مطرح شده است، بیان داشت: برای رفع نیازهای بشر باید به فقه امام جعفر(ع) مراجع کرد.

 

وی با اشاره به آیه «قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى»، تصریح کرد: امروز آن‌چه که من می‌بینم این است که علما شیعه با تدریس و درس خواندن فقه جعفر(ع)، خدا و رسولش را خشنود می‌کنند.

 

شیخ امین ابراز داشت: مهم‌ترین مودت همان چیزی است که امروز می‌بینم، تدریس و درس‌دادن فقه جعفر مهم‌ترین مصداق آیه مودت است و از خداوند متعال می‌خواهم علما شیعه را به زینت علم و فضایل مزین کند./993/ب202/د

ارسال نظرات