۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۶۶۵۴۹
آیت الله موسوی جزایری:

نهادهای آموزشی خروجی مفید و کاربردی ندارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان تأکید کرد: باید علومی در نهادهای آموزشی به ویژه دانشگاه ها آموزش داده شوند که زمینه فعالیت و کار را برای فرد فراهم کند.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در دومین همایش طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت این استان، با بیان این که طلاب مدارس علمیه سفیران هدایت قدرت بالایی برای تبلیغ و گسترش علوم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارند، اظهار داشت: حوزه علمیه سفیران هدایت تربیت کننده مبلغانی برجسته و کارآمد است.

وی با تأکید بر این که مناطق محروم شهرستان اهواز نیاز مبرمی به معارف اسلامی و رفع شبهات دارند، خاطرنشان کرد: طلاب با قرار گرفتن تحت پوشش طرح هجرت و اعزام به مناطق محروم در انتشار و گسترش معارف ناب محمدی گام بردارند.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه با اشاره به راه اندازی مدرسه علمیه مجازی فقه جعفری در استان گفت: طلاب باید از این امکان نهایت استفاده را ببرند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه بیشتر نهادهای آموزشی خروجی مفید و کابردی ندارند، تأکید کرد: باید علومی در نهادهای آموزشی به ویژه دانشگاه ها آموزش داده شوند که زمینه فعالیت و کار را برای فرد فراهم کند.

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان با اشاره به این که طلاب باید برای تبیین شخصیت حقیقی اهل بیت(ع) تلاش روز افزونی داشته باشند، تصریح کرد: امروزه جامعه بشری به علوم منطقی و حقیقی نیاز زیادی دارد که حوزه علمیه ظرفیت تأمین خوراک معنوی بشریت را خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که علوم حوزوی تفاوت بسیاری با دروس دانشگاهی دارند، خاطرنشان ساخت: توجه، عمل و انتشار دانسته ها باید در اولویت کار طلاب قرار گیرد تا با عنایت های الهی ثمره ای پرخیر داشته باشد.

وی با اشاره به عظمت قرآن کریم افزود: هر چه فرد به اعماق و دانش های قرآن کریم فرو رود به انتهای آن نخواهد رسید و این عظمت و جلال سخنان خداوند متعال را می رساند.

استاد درس خارج فقه و اصول با اشاره به این حوزه علمیه سفیران هدایت خوزستان به الگویی  برای حوزه های علمیه دیگر استان تبدیل شده است، خاطرنشان ساخت: طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت خوزستان از ابتدای ورود به این حوزه مصمم می شوند تا برای اعتلای علم الهی تلاش خود را انجام دهند.  

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که علمای پیشین تشیع برای بالا بردن سطح آموزه های خود به هر مکانی که کتابخانه بزرگ و قدیمی وجود داشته سفر و از آن بهرمند می شدند، اظهار داشت: علامه امینی(ره) بزرگ مرد جهان تشیع با سفر به کشورهای مصر، هند و ترکیه از کتابخانه های بزرگ و نفیس آنجا نهایت استفاده را کرد و ثمره این تلاش تألیف کتاب گران بها «الغدیر» شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بیشتر دانشگاه ها دوره دکتری را دوره ای پژوهش محور می دانند، تأکید کرد: باید در دروه دکتری در کنار توجه ویژه به پژوهش به آموزش نیز عنایت خاص شود./9458/پ202/ج

ارسال نظرات