۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۶۶۹۶۷

اتحادیه مسلمانان قزاقستان خواستار تاسیس ارتش مسلمانان آسیای مرکزی شد

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه مسلمانان قزاقستان خواستار تأسیس ارتش مسلمان در آسیای مرکزی برای مبارزه علیه افراط‌گرایی شد.
قزاقستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اتحاد مسلمانان قزاقستان خواستار تأسیس ارتش مسلمان در آسیای مرکزی برای مبارزه علیه افراط‌گرایی شد.

 

اتحاد مسلمانان قزاقستان عنوان کرد: از پیشنهاد آنان مبنی بر تأسیس ارتش اسلامی و کمیته بین‌الملل در امور حقوق انسان در آسیای مرکزی نیز پشتیبانی کرده است.

 

آنان همچنین تأکید کردند که تأسیس یک سازمان شبهه نظامی برای آگاهی از نزاع‌های محلی و مبارزه با جنایت‌های فراملی کمک خواهد کرد.

 

گفته می‌شود در هیأت این ارتش افرادی حضور خواهند داشت که به اتهام افراط‌گرایی دینی زندانی شده‌اند.

 

«مارات تلیبیک‌اف» رییس اتحاد مسلمانان قزاقستان تأکید کرد: شاهد آن هستیم که بیشتر مناطق بحرانی در جهان اسلام ایجاد می‌شوند و مسلمانان شامل سازمان‌های افراطی می‌شوند و این درحالی است که ما پیشنهاد تأسیس چنین ارتشی را کردیم، زیرا مسلمانان به راحتی باهم کنار آمده و یکدیگر را درک می‌کنند.

 

این درحالی است که اتحاد مسلمانان قزاقستان با ارسال نامه‌ای به «ولادمیر پوتین»، «نورسلطان نظربایف» و «باراک اوباما»، رؤسای جمهوری روسیه، قزاقستان و آمریکا خواستار پشتیبانی از تأسیس ارتش مسلمانی شده‌اند.

 

چندی پیش «نورسلطان نظربایف» رییس جمهور قزاقستان قانونی را در رابطه با تشدید مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم امضا کرد.

 

در این رابطه دفتر مطبوعاتی نظربایف اعلام کرد که در این قانون عمدتا بر تقویت اقدامات پیشگیرانه برای کاهش تهدید افراط‌گرایی و تقویت اسلام میانه‌رو و سنتی در جامعه، تمرکز شده است./980/ب102/د

ارسال نظرات