۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۶۹۱۷۴

برگزاری همایش بین‌المللی امام حسین در پاکستان

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‌المللی «امام حسین(ع)»، 25 و 26 خردادماه به همت اداره «منهاج الحسین(ع)» پاکستان در شهر لاهور برگزار می‌شود.
امام حسين

 

به گزارش خبرگزاری رسا،  همایش بین‌المللی «امام حسین(ع)»، 25 و 26 خردادماه به همت اداره «منهاج الحسین(ع)» پاکستان در مقر این مؤسسه در شهر «لاهور» برگزار می‌شود.

 

این همایش به مناسبت سالروز ولادت با سعادت امام حسین(ع) و به منظور معرفی «دایرة‌المعارف بزرگ امام حسین(ع)» اثر آیت‌الله شیخ محمد صادق کرباسی، فقیه و پژوهشگر عراقی الاصل که هم‌اکنون در لندن در حال تدوین این دائرةالمعارف است، برگزار خواهد شد.

 

علامه شیخ محمدحسین اکبر، مؤسس و رئیس اداره منهاج الحسین(ع) پاکستان اظهار کرد: همایش بین‌المللی امام حسین(ع) که در لاهور برگزار می‌‌شود، نخستین همایش با محوریت امام حسین(ع) در سطح پاکستان است و در راستای جشن‌های مسلمانان این کشور به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد سید‌الشهدا(ع) برگزار خواهد شد.

 

علامه شیخ محمدحسین اکبر افزود: این همایش در سالن مراسمات مؤسسه اداره منهاج الحسین به زبان‌های اردو، انگلیسی و عربی برگزار شده و به مدت دو روز ادامه دارد.

 

وی همچنین تصریح کرد: شخصیت‌های علمی، سیاسی، دانشگاهی و اجتماعی از مذاهب و ادیان مختلف پاکستان و همچنین مهمانانی از خارج پاکستان برای شرکت در همایش دعوت شده‌اند.

 

مرکز پژوهش‌های الحسینی لندن نیز که تعدادی از مجلد‌های دایرة‌المعارف بزرگ امام حسین(ع) را چاپ کرده، برای مشارکت در همایش دعوت شده است و هیأتی از علما و دانشگاهیان این مرکز همچون شیخ فاضل الخطیب، شیخ هاشم الغدیری، ولید البیاتی، عمر آلای بیک و نضیر الخزرجی در آن حضور خواهند یافت.

 

بنا بر این گزارش، همایش لاهور فرصتی برای آشنایی جامعه پاکستان با دایرة‌المعارف امام حسین(ع) اثر فقیه و پژوهشگر عراقی آیت‌الله کرباسی به عنوان بزرگ‌ترین دایرة‌المعارف نهضت حسینی بوده و قرار است این دائرة المعارف در 750 جلد تألیف شود که تاکنون 80 جلد از آن در 60 باب و در علوم مختلف چاپ شده است.

 

80 جلد چاپ‌شده این اثر در 60 باب نگاشته شده و شامل موضوعاتی درباره علوم مختلف است و زبان اردو که زبان رسمی پاکستان است، نیز بخش اعظمی از این دایرة‌المعارف را شامل می‌شود./982/ب101/د
 

ارسال نظرات