۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۷۲۴۸۱
معاون اداری حوزه های علمیه کشور:

پیگیری موقوفات حوزه های علمیه با جدیت بیشتری دنبال می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون ادارای مالی حوزه های علمیه کشور به بحث موقوفات حوزه اشاره کرد و با بیان این که در گذشته کمیته وقفی متشکل از شورای عالی، حوزه و سازمان اوقاف تشکیل شده بود، گفت: در حال حاضر با تغییر و تحولی در این خصوص شرایط جدیدی پیش آمده و با واگذاری این کمیته به معاونت اداری مالی حوزه به صورت جدی تر این مسأله را پیگیری خواهیم کرد.
معاون اداري مالي حوزه هاي علميه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد آبادی پیشه، معاون اداری مالی حوزه های علمیه امروز در اجلاسیه کمیسیون تخصصی برنامه ریزی و پشتیبانی حوزه های علمیه که در ساری در حال برگزاری است، رسالت حوزه های علمیه را در پرورش طلاب مستعد و مجرب مهم ارزیابی کرد و گفت: محصول حوزه های علمیه شخصیت های ارزشمندی همچون امام راحل، رهبری، علما و مراجع تقلید هستند.

 

وی با بیان این که زحمات مدیران مدارس علمیه در موفقیت طلاب بسیار حائز اهمیت است، افزود: کاری که مسؤولان حوزه انجام می دهند سبب می شود تا شاکله طلبه شکل گیرد و فردای قیامت به عنوان امتیاز قبول می شود.

 

حجت الاسلام آبادی پیشه با اشاره به این که فعالان حوزوی بهترین راه و مسیر را برای خدمت انتخاب کردند، ادامه داد: به طور قطع بهترین مسیر زندگی مسیری است که فعالان عرصه حوزه انتخاب کردند.

 

وی با بیان این که کمیسیون های چهار گانه فرصت مناسبی برای بررسی و تدوین طرح های لازم به منظور پیشنهاد و تصویب در اجلاس مدیران است، گفت: خوشبختانه کمیسیون های تخصصی چهار خانه اثرگذاری مناسبی در جهت رفع مشکلات خواهد داشت.

 

معاون اداری مالی حوزه های علمیه با اشاره به این که با بررسی های به عمل آمده 90 مشکل حوزه های در جلسات متعددی جمع بندی شد و راهکارهای مناسب جهت رفع این مشکلات ارائه شد، ادامه داد: بخشی از این مشکلات دسته بندی و در شورای معاونان مطرح و بخشی دیگر نیز به همت مدیر حوزه های علمیه کشور حل و فصل شد.

 

حجت الاسلام آبادی پیشه خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات دیگر که با قوانین موجود قابل حل نبوده به شورای عالی حوزه ارسال شد و با این شرایط برخی مشکلات مرتفع شد.

 

وی واگذاری اختیارات و فعالیت های امور اداری مالی به استان ها را یکی از برنامه های مهم این معاونت اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با این واگذاری اختیار بیش از 90 درصد فعالیت های حضوری به مرکز کاهش یافت.

 

حجت الاسلام آبادی پیشه با بیان این که رویکرد حوزه علمیه استقلال مالی است، خاطرنشان کرد: البته کمک دولت به حوزه مشکل خاصی ندارد، چون وظیفه دولت است که از حوزه حمایت کند.

 

معاون اداری مالی حوزه های علمیه ادامه داد: دولت وظیفه دارد همان طور که از دیگر مراکز علمی و آموزشی حمایت می کند باید از حوزه نیز حمایت به عمل آورد.

 

وی با تأکید براین که حمایت از حوزه باید اولویت نخست دولت باشد، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه همواره در جهت تقویت نظام گام برداشته و خواهند برداشت و امروز ارکان بالادستی نظام از محصولات حوزه است.

 

حجت الاسلام آبادی پیشه با بیان این که در هر استانی یک ظرفیت مناسب در جهت توسعه فعالیت های حوزوی وجود دارد، گفت: مدیران استانی باید تلاش کنند تا از این ظرفیت ها به خوبی بهره گیرند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر مدارس و مراکز حوزوی نیمه کاره زیادی وجود دارد که از 10 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی است، ادامه داد: اولویت استان ها باید بر روی مدارسی که میزان پیشرفت فیزیکی آنها بیشتر است باشد.

 

معاون اداری مالی حوزه های علمیه با بیان این که سال گذشته بودجه عمرانی حوزه وضعیت مناسبی نداشت، گفت: متأسفانه به همین دلیل بسیاری از ساخت و سازهای حوزوی در کشور به تعطیلی کشیده شد.

 

وی در ادامه سخنان خود به بحث موقوفات حوزه اشاره کرد و با بیان این که در گذشته کمیته وقفی متشکل از شورای عالی، حوزه و سازمان اوقاف تشکیل شده بود، گفت: در حال حاضر با تغییر و تحولی در این خصوص شرایط جدیدی پیش آمده و با واگذاری این کمیته به معاونت اداری مالی حوزه به صورت جدی تر این مسأله را پیگیری خواهیم کرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات