۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۷۲۷۳۵
آیت الله قبلان:

علما با ادبیات مناسب در برابر فتنه بایستند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با اشاره به نقش پررنگ علما و شخصیت‌های دینی در جامعه خاطرنشان کرد: علما و فرهیختگان می‌توانند با استفاده از ادبیات مناسب به مقابله با فتنه بپردازند.
شيخ عبدالامير قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان روزگذشته در دیدار با هیأتی از جنبش جعفریه پاکستان به بحث وگفت‌وگو درباره آخرین تحولات لبنان و منطقه پرداخت و گفت: لبنان و پاکستان دارای مشترکات فراوانی هستند و روابط میان دو کشور باید تقویت شود.

 

وی افزود: امروزه امت اسلامی نیازمند به همکاری پیروان مذاهب مختلف بر اساس آموزه های دینی است.

 

آیت الله قبلان وحدت را به عنوان مهمترین عامل پیشرفت و توسعه کشورهای اسلامی برشمرد و تصریح کرد: ادبیات معتدل و به دور از تنش طایفه‌ای و مذهبی می‌تواند نقش بسزایی را در افزایش وحدت و یکپارچگی مسلمانان ایفا کند.

 

این عالم لبنانی بر لزوم تلاش برای فراگیر کردن محبت و دوستی بین مسلمانان  برای رسیدن به زندگی مسالمت آمیز در برابر شر و ظلم در کشورهای اسلامی تأکید کرد.

 

وی ادامه داد: علما و فرهیختگان جهان اسلام مهمترین افراد جامعه برای افزایش آگاهی و بصیرت مردم هستند و می‌توانند امت اسلامی را با استفاده از ادبیات مناسبت از فتنه و بحران عبور دهند.

 

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان اظهار داشت که علما و شخصیت‌های دینی با ترسیم چهره واقعی اسلام به واسطه رفتار و سخنانشان کمک شایانی را به دیندار شدن مردم می‌کنند.

 

آیت الله قبلان گفت: اسلام همواره مردم را  به دوری از افراط و تعصب افراطی دعوت کرده است چرا که دین محبت و دوستی در قبال پیروان همه ادیان است./983/ب902/د

ارسال نظرات