۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۷۳۵۴۲
امام جمعه اصفهان:

انتخابات 24 خرداد به صحنه ای زیبا و وحدت آفرین در کشور تبدیل شد

خبرگزاری رسا - نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان این که انتخابات 24 خرداد به صحنه ای زیبا و وحدت آفرین در کشور تبدیل شد، گفت: امیدواریم حماسه اقتصادی نیز با حمایت و همکاری مردم و مسؤولان با رییس جمهور منتخب محقق شود.
آيت الله طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در اصفهان امروز در دیدار رییس کل دادگستری، دادستان و معاونان دادگستری استان، اظهار داشت: انتخابات 24 خرداد به صحنه ای زیبا و وحدت آفرین در کشور تبدیل شد و امیدواریم همان گونه که حماسه سیاسی با حضور پرشور مردم محقق شد، حماسه اقتصادی نیز با حمایت و همکاری مردم و مسؤولان با رییس جمهور منتخب محقق شود.

 

وی ادامه داد: رییس جمهور منتخب مردم سابقه پنج دوره حضور در مجلس شورای اسلامی، 25 سال رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای امنیت ملی و مسؤولیت مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را دارا است و این نشان می دهد که ایشان می تواند با همکاری مردم و مسؤولان گام های موثری برای پیشرفت و توسعه کشور بردارد.

 

آیت الله طباطبایی نژاد بر احیای سازمان هایی مانند سازمان برنامه و بودجه از سوی رییس جمهور آینده تأکید و تصریح کرد: رییس جمهور منتخب ملت ایران فردی اعتدال گرا است که امیدواریم در رأس امور از افراد نخبه و با تجربه استفاده کند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به کاهش آمار زندانیان اشاره کرد و افزود: آمار کاهش زندانیان در بند خبر مسرت بخشی است که امیدواریم روز به روز شاهد کاهش این آمار باشیم.


وی در ادامه به مسأله مهریه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ما نباید زندانی مهریه داشته باشیم چرا که اگر شخص قادر به پرداخت مهریه نباشد و تمکن مالی نداشته باشد، جرم نیست و نباید محکوم به حبس شود و مهریه های مطابق با شرع و عرف از راهکارهای کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی است.

 

امام جمعه اصفهان، قضاوت را کاری سخت دانست و افزود: پیامبر(ص) می فرمایند: کسی که قاضی شود، خودش را بدون کارد ذبح می کند و این روایت نشان می دهد که قضات باید عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) افزود: اگر شخص قاضی عادل باشد و خواسته های دنیوی نتواند بر قضاوتش اثر بگذارد، بهترین انسان است.

 

وی بر آداب قضاوت نیز تاکید و با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) گفت: قاضی در حالت گرسنگی، تشنگی، عصبانیت و خواب آلودگی نباید قضاوت کند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان، در پایان گفت: قاضی باید عدالت را بین طرفین در همه لحظات رعایت کند و با تأمل و تدبر صحیح در گفته ها و خواسته ها، حکم صحیح را جاری سازد./939/پ202/ش

ارسال نظرات