۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۷۵۹۳۴
روسیه تأکید کرد؛

تروریست‎ها ازسلاح شیمیایی دست‌ساز در سوریه استفاده می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تأکید کرد که مخالفان سوریه در این کشور از سلاح شیمیایی دست ساز استفاده کرده‎اند.
روسيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، "ویتالی چورکین" نماینده روسیه در سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: روسیه در تلاش است تا سفر کارشناسان سازمان ملل متحد به سوریه را برای تحقیق درباره استفاده از سلاح شیمیایی در این کشور تسهیل کند.

 

چورکین اظهار داشت: اظهارات مسؤولان آمریکایی مبنی بر مانع تراشی روسیه در مسیر تلاشهای شورای امنیت از "واقعیت دور است".

 

وی افزود: اقدام دوستان غربی ما در انتشار هرچه بیشتر ادعاهایی که از کمترین مصداقیت برخوردار نیست، مانعی در برابر تحقیقات است.

 

چورکین ادامه داد: کشورهای غربی خواستار آن شدند که مذاکرات شورای امنیت به صورت محرمانه باقی بماند، ولی پس از آن نمایندگان کشورهای غربی در برابر مطبوعات سخنرانی کردند.

 

چورکین اظهار داشت: روسیه در مواضع خود تنها نیست و چین نیز همین مواضع را دارد .. موافقت با ورود کارشناسان سازمان ملل متحد به سوریه به مسؤولان این کشور بستگی دارد و نه شورای امنیت.

 

وی تأکید کرد که روسیه گزارشهای خود را که بیانگر استفاده عناصر مسلح مخالف از سلاح شیمیایی است، به سازمان ملل متحد تحویل داده است.

 

چورکین گفت: روسیه اطلاعاتی را در خصوص سازندگان خمپاره های شلیک شده به خان العسل در اختیار دارد؛ این خمپاره‌های دست ساز در فوریه گذشته ساخته شده بود./982/ب101/د

ارسال نظرات