۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۷۶۵۵۱
مدیر حوزه علمیه امام خمینی ارومیه:

ماه رمضان مقدمه رسیدن به جامعه سالم و معنوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: اگر بخواهیم در یک جامعه سالم معنوی زندگی کنیم، رمضان می‌تواند مقدمه‌ ساز سلامت روحی و جسمی فرد را فراهم سازد.
اخلاق و معنويت

حجت الاسلام محمد خانبابایی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: ماه مبارک رمضان با ماه‌های دیگر سال تفاوت ویژه‌ای دارد چون سفره پروردگار متعال در این ماه گسترده شده و حتی دشمنان نیز از آن بهره‌مند می‌شوند بنابراین رمضان ماهی است که خداوند دوستداران خود را به مهمانی خود دعوت کرده، ضیافتی که قدر و منزلت آن را کسی جز خود نمی‌داند.

 

وی تاکید کرد: باید سعی کنیم در ماه مبارک رمضان خود را در مسیر مهمانی خدا قرار دهیم و مقدمات حضور خود را در این مهمانی فراهم سازیم چون ماه رمضان به حدی عظیم است که خداوند آن ماه را به خود اختصاص داده است.

 

حجت الاسلام خانبابایی افزود: رمضان سرور همه ماه‌ها است تا جایی که اشخاصی که اهل سیر و سلوک هستند رمضان را آغاز سال معنوی خود می‌دانند و در این راستا از سایر عظمت‌های ماه رمضان این است که خداوند در شب‌های قدر کتاب‌های آسمانی همچون قرآن کریم را نازل کرده است بنابراین باید در سبک زندگی مادی خویش که بسیاری گرفتار آن هستیم تجدید نظر کرده و خود را مطابق با ماه رمضان قرار دهیم.

 

وی با اشاره به این که یکی از راه‌های احیاء فرهنگ رمضان خودشناسی است، تصریح کرد: آمادگی ورود به مهمانی الهی، شناخت فلسفه روزه‌داری و نقش روزه در حیات مادی و معنوی انسان، شناخت آداب مهمانی خداوند و انجام حلال‌ها و پرهیز از محرمات الهی همانند غیبت، دروغ، تهمت، و دشنام از مؤلفه‌های ارزشمند برای احیاء فرهنگ ماه مبارک رمضان است.
 

به گفته مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، روزه‌داری باعث کسب فضایل معنوی در انسان می‌شود بنابراین اگر بخواهیم در یک جامعه سالم معنوی زندگی کنیم، رمضان می‌تواند مقدمه‌ساز سلامتی روحی و جسمی فرد را فراهم سازد./936/ت303/ش

ارسال نظرات