۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۷۶۶۸۱

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برنامه سپاه ولی عصر خوزستان ویژه ماه رمضان، برگزاری مسابقات قرآنی ایثارگران در خوزستان، افزایش 6 باب کتابخانه به نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان و اجرای طرح طلوع رحمت در خوزستان از مهم ترین اخبار کوتاه استان خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

 ماجد نصری، مسؤول دارالقرآن سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به این که ماه مبارک رمضان بهار معنوی قرآن کریم است اظهار داشت: در استان خوزستان محافل قرآن بسیاری برگزار می شود که در سال جدید این برنامه های با حضور قاریان برجسته مصری اجرا خواهد شد.

نصری در ادامه با بیان این که سپاه و بسیج استان خوزستان برنامه های قرآنی گوناگونی در ماه ضیافت الهی خواهند داشت، تصریح کرد: محفل انس با قرآن کریم، نخستین محفل قرآنی این دو نهاد در روز نخست مردادماه در راستای بزرگداشت و تکریم ماه رمضان برگزار می‌شود.

مسؤول دارالقرآن سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره این که در این محفل از قاری بین‌المللی مصری «علی محمود شمیس» به‌ عنوان قاری قرآن دعوت شده است، ابراز داشت: محل برگزاری این محفل باشکوه انس با قرآن کریم در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز خواهد بود.

وی با بیان این که در محفل انس با قرآن کریم از گروه برجسته تواشیح کشوری دعوت خواهد شد، اظهار داشت: گروه تواشیح مشکات در این محفل نیز به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

نصری در ادامه به برنامه دیگر سپاه و بسیج اشاره کرد و افزود: در طول ماه مبارک رمضان برنامه های قرآنی، تلاوت نور و برگزاری ابتهال و تواشیح خوانی برگزار می شود.

مسؤول دارالقرآن سپاه ولی عصر(عج)خوزستان همچنین بیان داشت: از عموم مردم اهواز برای شرکت در این محفل نورانی دعوت می شود.

برگزاری مسابقات قرآنی ایثارگران در خوزستان

مسابقات معارف و کتاب خوانی ویژه ایثارگران استان خوزستان در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

این مسابقات به منظور ایجاد انس و الفت هرچه بیشتر میان جامعه ی ایثارگران با مباحث توحیدی و تحکیم بخش اسلامی و همچنین بهره برداری از ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

بنابراین گزارش این دوره از مسابقات ویژه خانواده های شهدا و ایثارگران با بهره گیری از کتاب رمضان با قرآن، تألیف حجت الاسلام والمسلمین قرائتی برگزار می شود.

لازم به ذکر است، مهلت مطالعه کتاب و پاسخگویی به پرسش های مسابقه تا پایان ماه مبارک رمضان بوده و در پایان نیز به سه نفر از برگزیدگان هر گروه جوایزی از جمله سفر زیارتی مشهد مقدس اهداء می شود.

افزایش 6 باب کتابخانه به نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان

لفته منصوری، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان از اضافه شدن 6 باب کتابخانه به نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان خبر داد و گفت: با افتتاح این 6 کتابخانه، تعدا کتابخانه های عمومی خوزستان به 185 باب افزایش یافت.

منصوری با اشاره به اهداف نهاد کتابخانه های عمومی مبنی بر توسعه فیزیکی کتابخانه های عمومی، ابراز داشت: توسعه فیزیکی کتابخانه های عمومی یکی از اهداف اساسی نهاد کتابخانه های عمومی است که از الزامات و ضروریات افزایش سرانه مطالعه در هر استان است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به کمبود فضای مطالعاتی در سطح شهرستان های خوزستان، بیان داشت: با توجه به کمبود فضای مطالعاتی در سطح شهرستان ها و نیاز مخاطبان به کتابخانه های عمومی و مراکز فرهنگی، ساخت یا توسعه کتابخانه های ضروری است که این طرح در برنامه بلند مدت و کوتاه مدت اداره کل قرار گرفته است.

وی بیان داشت: پراکندگی جغرافیایی و جمعیتی در برخی از مناطق استان خوزستان دیده می شود که باید با یک برنامه ریزی هدفمند و اصولی و مطابق با نیازهای جامعه و با هدف رویکرد گسترش فرهنگ مطالعه مفید به گسترش کتابخانه ها در این مناطق اقدام کنیم و در این زمینه نقشه عمرانی کتابخانه های عمومی در سطح استان تدوین شده و در حال اجرای آن هستیم.

منصوری با بیان این که در هفته های گذشته و جاری تعداد 6 باب کتابخانه به مجموع کتابخانه های عمومی خوزستان اضافه شد، تصریح کرد: کتابخانه امام محمدباقر(ع) بهبهان، شهدای پیان ایذه، صبای واجل باغملک، صبای سادات آبادان، مهتاب دزفول و آل یاسین اندیمشک 6 باب کتابخانه ای هستند که به مرکز مطالعاتی و کتابخانه ای خوزستان افزوده شده اند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، خاطر نشان کرد: این کتابخانه ها با مساحت یک هزار و 725 مترمربع و زیربنای یک هزار و620 مترمربع در مناطق محروم استان و روستاها از جمله زیدون بهبهان، صیدون باغملک، سادات آبادان، قلعه سید دزفول به بهره برداری رسیده اند.

وی اظهار داشت: با افزایش این 6 کتابخانه تعداد کتابخانه های عمومی استان به 185 باب کتابخانه با زیر بنایی بالغ بر 88 هزار و 712 متر مربع رسید و ازای هر 24 هزار نفر خوزستانی یک باب کتابخانه در استان وجود دارد و به ازای هر 100 نفر خوزستانی 93/1 مترمربع کتابخانه داریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان اضافه کرد: این کتابخانه ها در فاز اول شامل بخش های گوناکونی از جمله مخزن، امانت، مرجع، نشریات و سالن های مجزای مطالعه ویژه خواهران و برادران است که در فازهای بعدی به زودی بخش های تخصصی کودک، علوم قرآنی، اینترنت، طرح کتاب من و نمایه نشریات اضافه خواهند شد.

منصوری در بخش پایانی سخنانش ادامه داد: تلاش ما بر این است که کتاب را وارد زندگی مردم بکنیم و برای این کار از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد که برای رسیدن به این هدف ابتدا باید کتابخانه ها در همه مناطق جهت دسترسی مردم ایجاد و راه اندازی شود و از جمله اهداف مهم این اداره کل دسترسی به کتابخانه های عمومی در مناطق محروم است تا جوانان و نوجوانان شهرهای کوچک و مناطق محروم بتوانند به کتاب ها و منابع اطلاعاتی دسترسی داشته باشند.

اجرای طرح طلوع رحمت در خوزستان

طرح طلوع رحمت، ویژه حمایت و تجهیز مؤسسات قرآنی شهرستان اهواز با حضور مقامات و مسؤولان شهرستان اهواز برگزار می شود.

این مراسم بیست و ششم تیر ماه، ساعت 9 صبح در محل میدان مولوی، سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار می شود./9464/د101/غ

ارسال نظرات