۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۷۷۲۴۰

موزه‌ موقت مفاخر و علما در تبریز گشایش می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: موزه‌ موقت مفاخر و علما با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز گشایش می‌یابد.
موزه

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده اظهار داشت: طرح "مفاخر آذربایجان‌ نماد عزت و سربلندی ایران اسلامی" مدتی است که آغاز شده و در جهت تبیین هویت دینی آذربایجان به ویژه مبانی معنوی و اعتقادی این منطقه، آثار گرانسنگی در این راستا از سوی هنرمندان و اصحاب فرهنگ استان خلق شده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی علما،‌ شعرا، ‌ادبا و مفاخر آذربایجان را مایه‌ی مباهات و افتخار این خطه و ایران اسلامی دانست و گفت: با تکیه بر این پشتوانه‌ی غنی اسلامی و ایرانی، معرفی مفاخر آذربایجان در مفهوم و مصداق کامل آن، و ترسیم سیمای فرزانگان و فرهیختگان امری ضروری است.


وی افزود: طرح یاد شده با هدف آشنایی عموم مردم بویژه جوانان با سیره و سلوک علمی، ‌معنوی، سیاسی و اجتماعی علمای اعلام و معرفی الگوهای تربیت یافته در دامن اسلام و مکتب جعفری و در جهت مقابله با شبیخون فرهنگی و پیشگیری از گسست فرهنگ دینی، به پنج زبان در حال اجراست.


داننده گفت: در این راستا احداث ساختمان موزه‌ی هنرهای معاصر و راه‌اندازی گنجینه‌ی مجازی مفاخر آذربایجان‌ با هدف به نمایش گذاشتن خلاقیت‌های هنری و آثار علما ازجمله اقداماتی است که شروع شده و موزه‌ی مفاخر علما در محل موقت با تابلوهای تصویر و شرح حال جمعی از علمای اعلام با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.


گفتنی است، موزه موقت مفاخر و علما روز شنبه پنجم مرداد ماه جاری ساعت 30/9 صبح در محل تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز افتتاح می‌شود./935/د102/ب

ارسال نظرات