۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۸۰۲۰۸
مدیر کل اوقاف مازندران خبر داد؛

اجرای 147 پروژه عمرانی در اوقاف مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که گسترش فرهنگ وقف، آثار عدالت محورانه مورد نظر اسلام را در جامعه تقویت خواهد کرد، ادامه داد: پر کردن خلأها و برطرف کردن نیازهای فرهنگی اجتماعی و اقتصادی در جامعه اسلامی فلسفه ترویج فرهنگ وقف در اسلام است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان به نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: هر خبرنگار باید یک مروج وقف باشد.

 

ضرورت تشکیل مجمع همیاران وقف در حوزه رسانه

وی بر ضرورت تشکیل مجمع همیاران وقف در حوزه رسانه تأکید کرد و افزود: راه اندازی این تشکل می تواند سازمان اوقاف را در گسترش فرهنگ وقف در جامعه یاری دهد.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که در مازندران بیش از 13 هزار موقوفه و 156 هزار رقبه وجود دارد، گفت: این آمار تنها 30 درصد موقوفات احیاء شده استان است و 70 درصد موقوفات مازندران هنوز احیاء نشده است.

 

وی افزایش معنویت و خیرخواهی در جامعه را از جمله مهم ترین اهداف ترویج فرهنگ وقف دانست و خاطرنشان کرد: وقف مهم ترین عامل گسترش ارزش های دینی در جامعه به شمار می رود.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که دین مبین اسلام توجه ویژه ای به سنت وقف داشته است، بیان داشت: ائمه اطهار(ع) به منظور گسترش فرهنگ ناب دینی در جامعه همواره بر ترویج سنت دینی وقف تأکید داشته اند.

 

حجت الاسلام علیزاده نهادینه کردن فرهنگ صحیح وقف در جامعه را نیازمند همراهی همه بخش های مختلف کشور دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور ترویج این سنت دینی بهره گیریم.

 

گسترش فرهنگ وقف بستر ساز کاهش مشکلات اقتصادی

وی با بیان این که وقف اصلی اسلامی است که ریشه در فرهنگ و کارکرد در اقتصاد جامعه دارد، گفت: گسترش فرهنگ وقف بستر کاهش بسیاری از مشکلات اقتصادی درجامعه را فراهم خواهد کرد.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که گسترش فرهنگ وقف، آثار عدالت محورانه مورد نظر اسلام را در جامعه تقویت خواهد کرد، ادامه داد: پر کردن خلأها و برطرف کردن نیازهای فرهنگی اجتماعی و اقتصادی در جامعه اسلامی فلسفه ترویج فرهنگ وقف در اسلام است.

 

رتبه دوم مازندران در تعداد بقاع متبرکه کشور

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مازندران از نظر تعداد بقاع متبرکه رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: تبدیل این اماکن متبرکه به قطب فرهنگی از جمله مهم ترین برنامه های سازمان اوقاف است.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود به برگزاری مسابقات قرآنی از سوی این سازمان در کشور اشاره کرد و با بیان این که فرهنگی قرآنی مهم ترین سد در برابر هجمه های دشمنان است، گفت: سازمان اوقاف در کشور تلاش دارد تا دغدغه های مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگی به ویژه مباحث فرهنگی را جامه عمل بپوشاند.

 

حجت الاسلام علیزاده همچنین به برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآنی در استان اشاره کرد و افزود: این دوره از مسابقات امسال همزمان با دهه ولایت از 20 مهر ماه آغاز و تا اول آبان ماه ادامه خواهد داشت.

 

وی در ادامه سخنان خود تکمیل پروژه های عمرانی را رویکرد جدید اوقاف در کشور عنوان کرد و گفت: به منظور تقویت این موضوع معاونت بهره وری اقتصادی نیز در کشور و استان ها تشکیل شده است.

 

در حال اجرا بودن 147 پروژه عمرانی اوقاف در مازندران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که در حال حاضر 147 پروژه عمرانی در شهرهای مختلف مازندران در حال اجرا است، ادامه داد: این پروژه ها بین 50 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که این سازمان برای ساخت و ساز در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی هیچ کمک مالی از دولت نگرفته است، افزود: همه هزینه های مربوط به ساخت و ساز در اماکن مذهبی از محل نذورات و کمک های مردمی بوده است.

 

تشکیل مجمع خیریه مسجد و بقعه ساز در مازندران

وی همچنین از تشکیل مجمع خیریه مسجد و بقعه ساز در مازندران خبر داد و گفت: این مجموعه به منظور نظام مند کردن کمک های مردمی در استان شکل گرفته است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه همچنین خواستار توجه واقفان به وقف در حوزه های اجتماعی و فرهنگی شد و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در این حوزه تأکید دارند و باید تلاش شود تا وقف در بحث اقتصادی، بیکاری، موضوعات فرهنگی و محیط زیست گسترش یابد./950/پ202/ب

ارسال نظرات