۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۸۱۰۴۳

پخش مستند زندگی پیامبر از یک شبکه تلویزیونی در آمریکا

خبرگزاری رسا ـ یک شبکه تلویزیونی معروف آمریکایی قصد دارد که از این هفته فیلم مستند زندگی پیامبر اکرم(ص) را به نمایش درآورد.
مستند آمريکايي زندگي پيامبر (ص)
 
به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از شبکه های تلویزیونی شناخته شده در آمریکا اعلام کرد که قصد دارد از این هفته فیلم مستند زندگی پیامبر اسلام (ص) را به منظور آشنایی بیشتر مردم این کشور با حضرت محمد (ص) به نمایش درآورد.  
 
شبکه تلویزیونی PBS اعلام کرده است که پخش این مستند ممکن است شگفتی آن دسته از مردم آمریکا را که شناخت چندانی نسبت به پیامبر اسلام (ص) ندارند به همراه داشته باشد.
 
جان اسپوزیتو، استاد مطالعات اسلامی در دانشگاه جورج تاون از جمله شخصیت هایی است که در این مستند سه قسمتی که از روز 20 آگوست به نمایش درمی آید حضور دارد.
  
وی می گوید: بسیاری از نظرسنجی های صورت گرفته از سوی موسسات نظرسنجی معتبر نشان می دهند که تعداد بسیار زیادی از مردم آمریکا و همچنین کشورهای اروپایی نه تنها با اسلام مخالف هستند بلکه از هموطنان مسلمان خود ترسیده و تصورات نادرستی در مورد آنان دارند.
 
مستند شبکه تلویزیونی PBS "زندگی محمد (ص)" نام داشته و تصویر متفاوتی از زندگی پیامبر اسلام (ص) را برای مردم آمریکا به نمایش می گذارد.
 
این مستند در جولای سال 2011 ساخته شده و زندگی حضرت محمد (ص) از زمان کودکی تا رحلت وی را به تصویر می کشد.  
 
کارگردان مستند "زندگی محمد (ص)" فارس کرمانی است که پیش از این نیز کارگردانی و تهیه کنندگی سریالی با عنوان عجایب هفتگانه دنیای مسلمانان را بر عهده داشته است.
 
در این فیلم با احترام به سنت های اسلامی هیچ تصویری از صورت پیامبر اسلام (ص) نشان داده نشده و از هیچ گونه بازسازی دراماتیک نیز در روایت زندگی حضرت محمد (ص) استفاده نشده است.
 
طارق رمضان، استاد مطالعات اسلامی معاصر در دانشگاه آکسفورد در فیلم می گوید: ما تصویر صورت هیچ پیامبری را در اختیار نداریم.
 
این مستند شامل مصاحبه با تعداد زیادی از کارشناسان و علمای مسائل اسلامی است که دارای عقاید متفاوتی با یکدیگر می باشند اما فیلم هیچ گونه جانبداری از نظر هیچ کدام از آنان به عمل نمی آورد.
 
ابراهیم هوپر، مدیر ارتباطات ملی شورای روابط آمریکایی – اسلامی با وجود آن که این سریال را ندیده است از ایجاد محصولات آموزشی در مورد زندگی پیامبر اسلام (ص) استقبال کرد./990/ب902/د
ارسال نظرات