۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۸۲۶۰۳
امام جمعه اهل سنت:

محبت اهل‌بیت نزد همه مسلمانان از علامت‌های ایمان است

خبرگزاری رسا ـ شیخ عبدالواحد خواجوی گفت: محبت اهل‌بیت(ع) و امام جعفر صادق(ع) نزد همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی از علامات ایمان است و کینه و بغض آنان از نشانه‌های نفاق می‌باشد.
امام جمعه اهل سنت شيراز در گفتگو با راديو معارف
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، شیخ عبدالواحد خواجوی امام جمعه اهل سنت شیراز با اشاره به جایگاه والای حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام نزد بزرگان اهل تسنن صداقت ایشان را مورد تاکید قرار داد و افزود: ایشان از عبادت و تقوای بالایی برخوردار بوده و هرگز سخن دروغی از ایشان به گوش کسی نرسیده است.
وی با نقل روایاتی از تقوا، سجایای اخلاقی، مقامات علمی و معرفتی حضرت امام صادق علیه‌السلام افزود: اهل سنت در کتاب‌های خودشان از زمان حیات ایشان تا به امروز آن حضرت را به فضایل اخلاقی، دانش فراوان، هوش زیاد و کثرت عبادت با القاب و اوصاف شایسته ستوده‌اند و چنین وجهت و اتفاق نظری در امت اسلامی، پنجره اختلاف و پراکندگی بر روی دشمنان دین و بیگانگان می‌بندد و بر وحدت و همدلی مسلمانان می افزاید.
وی گفت: محبت اهل‌بیت رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم نزد همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی از علامات ایمان است و کینه و بغض آنان از نشانه‌های نفاق می باشد؛ پس با این وحدت و همدلی در حقیقت مشت محکمی بر دهان استکبار، بر دشمنان دین مبین اسلام، برکسانی که می‌خواهند وحدت امت اسلامی در بین مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند، می‌کوبند و بر وحدت و همدلی امت اسلامی می‌افزایند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: امام جعفر صادق علیه‌السلام از اولین منادیان وحدت در بین امت اسلامی بوده‌اند پس امیدواریم که همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی با تمسک به سیره این بزرگان، این ائمه و این پیشوایان بتوانند در مقابل استکبار بایستند و آنها را نا امید و ناکام بکنند./9191/د102/ی
ارسال نظرات