۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۸۲۶۱۵
روزنامه فرانسوی فیگارو:

غرب از انفجار انبار باروت خاورمیانه در امان نمی‌ماند

خبرگزاری رسا ـ روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت: مداخله نظامی در سوریه، با مخاطرات بسیار بالا برای غرب همراه است.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه فرانسوی فیگارو در تیتر اصلی صفحه اول خود نوشت: بدترین سلاح غرب در خاورمیانه، استفاده از زور است و عواقب آثار تخریبی آن همواره به غرب بازگشته و گریبان او را گرفته است.

 

فیگارو می‌نویسد: بدون آنکه جزئیات این حمله مشخص باشد، نتایج آن از هم‌اکنون قابل پیش‌بینی است.

 

این روزنامه افزود: حمله موشکی غرب مطمئناً نمی‌تواند شرایط پیچیده کنونی سوریه را روشن کند و راه به جایی نمی‌برد، اما آنچه مسلم است این حمله، آتشی خواهد بود به انبار باروت در منطقه‌ای که مستعد گسترش و افزایش کینه و دشمنی است.

 

روزنامه فیگارو تأکید کرد: در صورت مداخله نظامی، ایران و حزب‌الله متحدان منطقه‌ای رژیم بشار اسد آرام نخواهند نشست و در همین حال، اسرائیل به عنوان هدف اصلی همسایگان مسلمانش در منطقه از نقطه نظر امنیتی در شرایط مشکلی قرار خواهد گرفت.

 

فیگارو افزود: اتباع آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی منطقه همگی در خطر بوده و هدف حمله انتقام‌جویانه قرار خواهند گرفت.

 

در ادامه این مطلب آمده است: همچنین «دمینیک دو ویلپن» نخست‌وزیر سابق فرانسه ضمن تحلیلی در فیگارو درباره احتمال مداخله نظامی غرب در سوریه واکنش نشان داده و تاکید کرد: نباید خود را به این سراب خوش‌خیالی راضی کنیم که عملیات نظامی می‌تواند چاره ساز باشد و اوضاع را در سوریه بهبود بخشد.

 

این روزنامه فرانسوی خاطر نشان ساخت: افزودن یک جنگ بر جنگی که در جریان است بدترین گزینه ممکن است آنهم بدون آنکه مدارک و شواهد غیرقابل انکاری را در زمینه استفاده کننده سلاح‌های شیمیایی در دست داشته باشیم. یک دادگاه بین‌المللی به این موضوع رسیدگی کند نه ارتش‌های غربی. /982/ب101/د

منبع: فارس

ارسال نظرات