۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۸۲۸۵۰
«دبستان» واژه‌ای که امام راحل فراموشش نکرد؛

برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی دانشگاه هم دیر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه خراسان جنوبی دروان دبستان را بهترین زمان برای ترویج مباحث سبک زندگی اسلامی به کودکان عنوان کرد.
سبک زندگي اسلامي

حجت الاسلام محمدعلی رضایی، استاد حوزه ودانشگاه بیرجند، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که برای نهادینه کردن مباحث سبک زندگی اسلامی در جامعه باید از دبستان‌ها آغاز کرد، گفت:  کودکان با دوبال یعنی مدرسه و خانواده با سبک زندگی اسلامی آشنا شده و بر اساس آن تربیت می شوند بنابراین مدارس و خانواده  مهم ترین نقش را در تربیت کودکان و ساختن یک جامعه اسلامی دارند.

 حجت الاسلام رضایی افزود: مهم ترین هدف برای ترویج سبک زندگی اسلامی کودکان دبستانی هستند زیرا ترویج سبک زندگی اسلامی در میان  قشر جوان و نوجوان سبب واکنش سریع شده و تغییر شخصیت افراد کهنسال و مسن تر در جامعه  هم بسیار دشوار است چوان شخصیت آنها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: القای ارزش ها به دبستانی ها و نهادینه کردن مبانی اسلام در شخصیت آنها کاری ساده است زیرا تربیت کودکان مانند ساختن یک ساختمان است که از پایه و با استحکام بنا می شود.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که در حال حاضر کیف، کفش و دفتر لباس دبستانی ها منطبق بر الگوی غربی و در بردارنده شخصیت ها وقهرمانان انیمیشن های خارجی است، گفت: متأسفانه طرح های لباس و کیف روی شخصیت کودکان  تاثیر می گذارد.

 استاد حوزه و دانشگاه افزود: تشکیل کارگروه برای نظارت بر اسلامی بودن تصاویر لباس و لوازم التحریر دانش آموزان ضروری است.

وی یادآورشد: صداو سیما و سایر رسانه ها که متولی تهیه و ساخت برنامه برای کودکان و دبستانی ها هستند می توانند در ترویج الگوی های سبک زندگی در میان این قشر نقش مهمی ایفا کنند./968/ت302/س

ارسال نظرات