۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۸۳۷۰۸
شیخ نعیم قاسم:

حمایت آمریکا از ملت سوریه کذب محض است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان هرگونه تجاوز احتمالی آمریکا به سوریه را دارای تبعاتی برای همه دنیا برشمرد و اظهار داشت که ادعاهای آمریکا مبنی بر حمایت از ملت سوریه کذب محض است.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که روز گذشته از سوی این جنبش در بیروت برگزار شد، گفت: هدف از حمله نظامی احتمالی به خاک سوریه را احیای پروژه خاورمیانه جدید است، پروژه‌ای که سال‌ها به دنبال عملی کردن آن هستند.

 


وی خاطرنشان کرد: آمریکا و دوستانش در حالی به کشته شدن صدها تن از مردم سوریه با سلاح شمیایی اعتراض می‌کنند که سیاست‌های آنان به کشته شدن صدها هزار نفر منجر شده است.

 


شیخ نعیم قاسم حمایت آمریکا از ملت سوریه را کذب محض عنوان کرد و گفت: منطق ضعیف و غیرقابل اتکای آمریکا در قبال بحران سوریه سبب تردید رهبران این کشور در مورد حمله به سوریه شده است.

 


این عضو ارشد حزب الله اظهار داشت: کسانی که قائل به حل بحران سوریه با راهکارهای نظامی هستند بی شک می خواهند منطقه را ناامن ساخته و بحران های جدیدی ایجاد کنند.

 


وی با اشاره به اقدامات شخصیت‌های برجسته مسیحی و مسلمان در مخالفت با حمله نظامی به سوریه، عنوان کرد: حمله به سوریه نه تنها تبعاتی برای مسیحیان و مسلمانان به دنبال دارد که همه دنیا را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

 


معاون دبیرکل حزب الله لبنان، جریان 14 مارس را مسؤول عدم تشکیل حکومت در لبنان معرفی کرد و گفت: این جریان هرگونه تلاش برای تشکیل حکومت وحدت ملی در این کشور را با شکست مواجه می‌کند.

 


وی از همه احزاب و گروه‌های سیاسی لبنان خواست در جهت رفع مشکلات سیاسی گام برداشته و خلاء‎‌های موجود در زمینه‌های امنیتی و سیاسی این کشور را از بین ببرند./983/ب902/د 

ارسال نظرات