۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۸۴۲۲۸

اعلام ویژه برنامه های میلاد امام رضا در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه کرامت و در آستانه میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) جشن‌های مردمی بزرگداشت این عید مبارک در سراسر استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.
دهه کرامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، خادمان حرم رضوی برای شرکت در ویژه برنامه های جشن های زیر سایه خورشید با استقبال عموم مردم، خانواده شهدا و جمعی از مسؤولان استانی وارد تبریز شدند که در مدت چهار روز در شهرهای تبریز، مراغه و بستان ‌آباد حضور خواهند داشت.


دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدا، جشن رضوی ایتام، جشن میلاد امام رضا (ع) ویژه خواهران، نمایشگاه تجسمی امام رضا (ع)، جشن رضوی کارکنان دولت، بازدید از زندان تبریز، عیادت از بیماران، نکوداشت پیرغلامان رضوی و جشن شهدای رضوی از جمله برنامه‌ های ششمین جشن بزرگ زیر سایه خورشید آذربایجان ‌شرقی است.


همچنین جشن میلاد امام رضا(ع) در حوزه های علمیه خواهران و برادران تبریز از جمله حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج)، صادقیه، طالبیه، الزهرا(س)، سالار شهیدان، باقرالعلوم و امام صادق(ع) با حضور طلاب و اساتید این مراکز حوزوی برگزار خواهد شد.


بنابر این گزارش، به مناسبت دهه کرامت مراسم تکریم امامزادگان آذربایجان شرقی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه با محوریت امامزاده سید حمزه بن موسی بن جعفر(ع) صورت می گیرد. این مراسم در محل امامزاده سید حمزه تبریز با سخنرانی حجت السلام و المسلمین فروغی، امام جمعه موقت اردبیل برگزار خواهد شد.


همزمان با دهه کرامت و در آستانه میلاد امام هشتم نیز اختتامیه جشنواره های هنری عکس رضوی و نشریه نگاری رضوی در تبریز برگزار شد که طی این دو مراسم از برگزیدگان و صاحبان آثار برتر با اهدای جوایزی تجلیل به عمل آمد.


اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند، مراسم تجدیدمیثاق با آرمان های شهدا، عیادت از بیماران و جانبازان، همایش بزرگ رضویون، جشن بزرگ زیر سایه خورشید، برگزاری نمایشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی، راه اندازی کتابخانه‌های مساجد، تجلیل از فعالان قرآنی و مبلغان فرهنگ رضوی از دیگر برنامه های دهه کرامت در استان است.


گفتنی است، ششمین دوره جشن‌های ملی و معنوی زیرسایه خورشید، امسال هم‏زمان با سال‏ روز ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت رضوی در 120 شهر از 22 استان کشور و در 17 شهر از شش کشور جهان شامل آلمان، هندوستان، افغانستان، عراق، لبنان و امارات با هدف گسترش جشن‌های دهه کرامت برگزار می‌شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات