۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۸۴۵۸۳

انتقاد آیت الله شبستری از کمبود فضای آموزشی حوزه در تبریز

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گقت: تبریز باجود صبغه تاریخی و دینی خود همچنان از کمبود فضای آموزشی حوزه‌های علمیه رنج می برد.
آيت الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در جمع اعضای شورای استانی حوزه علمیه با اشاره به آغاز عملیات احداث حوزه علمیه ثامن الحجج(ع) تبریز در آینده نزدیک اظهار داشت: با توجه به طرح انتقال پادگان‌های ارتش به خارج از شهر و تبدیل کاربری اراضی نظامی به آموزشی، شش هکتار از سهم شهرداری برای احداث حوزه اختصاص یافته است.


وی با بیان این‌که تبریز با وجود صبغه تاریخی و دینی خود همچنان از کمبود فضای آموزشی حوزه های علمیه رنج می برد، خاطرنشان کرد: با وجود این‌که مدارس علمیه طالبیه، صادقیه، حضرت ولی‌عصر(عج)، امام صادق(ع)، سفیران هدایت، باقرالعلوم و الزهرا(س) در تبریز فعالیت دارند، اما ظرفیت لازم برای پاسخگویی به خیل مشتاقان تحصیل در علوم حوزوی را ندارند.


نماینده خبرگان رهبری از تحصیل بیش از 900 طلبه برادر و 400 طلبه خواهر در مدارس علمیه تبریز خبر داد و گفت: مدرسه علمیه آشتاب که به نام امام صادق(ع) به تازگی راه اندازی شده، تنها ظرفیت پذیرش 150 طلبه را دارد که با این اوصاف هنوز تعداد علاقه‌مندان به تحصیل در مقایسه با ظرفیت پذیرش مدارس علمیه تبریز بسیار بالا است.


آیت الله شبستری با تقدیر از تعامل شورای اسلامی و شهرداری تبریز و ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختصاص شش هکتار از زمین پادگان برای احداث حوزه علمیه ثامن الحجج(ع) تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز بزرگ علوم دینی شاهد افزایش قابل توجه ظرفیت پذیرش طلبه در شهر تبریز خواهیم بود.


امام جمعه تبریز ادامه داد: پروژه احداث این حوزه علمیه به زودی آغاز می شود که امیدواریم با مساعدت مسؤولان استانی و همچنین مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور فازهای نخست به بهره‌برداری رسیده تا شاید بتوان پاسخگوی نیاز معرفتی و خیل مشتاقانی باشیم که همه ساله در آزمون ورودی حوزه شرکت می کنند.


همچنین ملکیان، فرمانده قرارگاه شمالغرب ارتش جمهوری اسلامی در سخنانی اظهار داشت: اگر روزگاری این پادگان برای آموزش سربازان جان بر کف برای دفاع از مرزهای کشور تربیت می شد، امروز مفتخریم به این‌که با احداث حوزه علمیه سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) در همین مکان تربیت خواهند شد.


وی ادامه داد: پاسداری از مرزهای فکری جامعه به همان اندازه مهم است که پاسداری از مرزهای جغرافیایی و تمامیت ارضی کشور مورد اهمیت است، حوزه‌های علمیه مرکز تربیت تربیت سربازان و پاسداران مرزهای عقیدتی و فکری جامعه هستند./935/پ202/س

ارسال نظرات