۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۸۶۷۴۲

تأسیس مرکز آموزشی تربیت امام جماعت در فرانسه

خبرگزاری رسا ـ دولت ترکیه اعلام کرد که به منظور تربیت نسل جدیدی از امام جماعات فرانسوی‎الاصل یک مرکز آموزشی در این کشور ایجاد می‎کند.
کلاس آموزش دروس اسلامي در فرانسه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، دولت ترکیه به منظور تربیت نسل جدیدی از امامان جماعت فرانسوی الاصل اقدام به تاسیس یک مرکز آموزشی در این زمینه در فرانسه می کند.
 
قرار است این مرکز آموزشی در شهر استراسبورگ تاسیس شود تا صدها جوان فرانسوی مسلمان را برای خدمت به جامعه مسلمانان این کشور که از جمعیت رو به رشدی نیز برخوردار است تربیت کند.
 
سابان کیپر، مشاور امور اجتماعی در شهرداری استراسبورگ در این ارتباط به روزنامه فرانسوی لیبراسیون گفت: این مرکز به استانداردی برای اسلام در فرانسه و اروپا تبدیل می شود.
 
پروژه مورد نظر دولت ترکیه در حقیقت ایجاد یک دانشگاه الهیات با ارائه دروس اسلامی به مدت 5 سال و دبیرستانی ویژه دانش آموزان مسلمان مانند مدارس اسلامی موجود در ترکیه است که به مدارس "امام خطیب" معروف هستند.   
 
سابان کیپر در این ارتباط می گوید: دبیرستان اسلامی در حقیقت مرکزی برای آموزش دانشجویان آینده دانشگاه الهیات است.
 
این پروژه 15 میلیون یورو هزینه در برداشته و سرویس امور مذهبی ترکیه موسوم به "دیانت" بر مراحل ساخت و اجرای آن نظارت خواهد داشت.
 
کلاس های دروس دینی به مدت حداقل شش ساعت در هفته در این مرکز آموزشی ارائه خواهد شد.
 
دولت فرانسه در اوایل سال 2013 میلادی تعداد زیادی از امامان جماعت مساجد این کشور را به اتهام ایراد خطبه های افراطی از کشور اخراج کرد.
 
در ماه اکتبر سال 2012 میلادی نیز یک امام جماعت تونسی ساکن در فرانسه به اتهام نشر دیدگاه های ضد یهودی از فرانسه اخراج شد./990/ب902/د
ارسال نظرات