۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۸۷۳۱۸

تعطیلی عید قربان برای دانش‌آموزان غیرمسلمان انگلیس

خبرگزاری رسا ـ صدها دانش‌آموز غیرمسلمان دبیرستانی در شهر «بلک‌برن» انگلیس به دلیل تعطیلی این دبیرستان به مناسبت عید سعید قربان به مدت سه روز تعطیل شدند.
دانش‌آموزان غيرمسلمان انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیمی از دانش‌آموزان دبیرستان «ویتن پارک» (Witton Park High) در بلک‌برن مسلمان هستند، از این رو مسوولان این مدرسه سه روز تعطیلی را به مناسبت عید سعید قربان در نظر گرفته‌اند.

 

اما این تصمیم «دین لوگان» (Dean Logan)، سرپرست معلمان دبیرستان ویتن پارک، با اعتراض گروهی از والدین مواجه شده است.

 

آن‌ها می‌گویند که دبیرستان ویتن پارک یک دبیرستان غیردینی است و نباید برای عید قربان که عید ملی انگلیس نیست، تعطیل شود. هیچ دلیلی برای تعطیلی دانش‌آموزان غیر مسلمان به مدت سه روز وجود ندارد.

 

این در حالی است که شورای شهر بلک‌برن اعلام کرد که سرپرست معلمان مدارس به لحاظ قانونی حق دارند، براساس صلاحدید خود، ایام مذهبی را تعطیل اعلام کنند.

 

لوگان می‌گوید: ما اختیار داریم که مدرسه را به مناسبت‌های مذهبی تعطیل کنیم. با در نظر گرفتن این سه روز تعطیلی در تقویم مدرسه، ما قصد داشتیم که اطمینان حاصل کنیم که به دانش‌آموزانمان بهترین فرصت برای رسیدن به خواسته‌هایشان داده می‌شود.

 

وی همچنین تأکید کرد: میزان حضور دانش‌آموزان و عدم غیبت آنان در ترم تحصیلی جاری 97 درصد بوده است و این رقم به صورت قابل توجهی از آمار سراسری مدارس بالاتر است.

 

«دیو هارلینگ»، عضو شورای شهر بلک‌برن، می‌گوید: تصمیم نهایی برای تعطیل کردن مدارس، بر عهده مدرسه و رییس آن است./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات