۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۸۷۳۶۴

چاپخانه بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای قم افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ چاپخانه بریل بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه­ای قم با حضور احمد امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
اميرآبادي در افتتاح بخش نابينايان کتابخانه خامنه اي قم

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نهاد کتابخانه­های عمومی استان قم، به مناسبت روز جهانی نابینایان(عصای سفید) چاپخانه بریل بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه­ای قم با حضور احمد امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ابراهیم حاج مظفری مدیر کل بهزیستی استان قم، علی فریدونی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از کارکنان و اعضای کتابخانه افتتاح شد.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم در حاشیه این مراسم از خرید یک عدد دستگاه چابگر بریل برای بخش نابینایان خبر داد و گفت: کتاب بریل توسط دو دستگاه و رکورد آن 650 صفحه در هر ساعت بوده است؛ اکنون با افزودن دستگاه جدید به مجموعه این رکورد به 1550 صفحه در ساعت ارتقا یافته است.

 

وی افزود: برای خرید این دستگاه مبلغ 50 میلیون تومان هزینه شده است که با مشارکت آقای مسبح از خیرین استان، اداره کل بهزیستی استان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان تأمین شده است.

 

حسن عبدلی مسئول بخش نابینایان کتابخانه آیت الله خامنه ای قم نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای هم اکنون با 3407 عنوان کتاب بریل و 5000 عنوان کتاب گویا در حال ارائه خدمات به 340 نفر از نابینایان استان می باشد.

 

وی در انتها از شروع چاپ زیارت حضرت معصومه سلام علیها خبر داد و افزود: به مناسبت افتتاح بخش نابینایان آستانه مقدسه حضرت معصومه سلام علیها تعدات 600 عنوان کتاب گویا و 20 عنوان کتاب بریل به آستانه اهدا شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات