۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۸۸۴۵۹
آخرین اخبار از دومین همایش بین المللی ولایت(1)؛

حضور 150 اندیشمند خارجی از 50 کشور جهان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول برگزاری دومین همایش بین المللی ولایت از حضور قطعی بیش از 150 اندیشمند خارجی از 50 کشور جهان در دومین همایش بین المللی علمی ولایت خبر داد.
حجت الاسلام علي نژاد، قائم مقام دانشگاه اميرالمؤمنين

حجت الاسلام پیمان علی نژاد، مسؤول برگزاری دومین همایش بین المللی ولایت، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به زمان و مکان برگزاری دومین همایش بین المللی ولایت اشاره کرد و گفت: روز نخست این مراسم که در قالب همایش علمی است شنبه یازدهم آبان ماه در سالن آیت الله خامنه ای واقع در اهواز، ملی راه، مجتمع فرهنگی تفریحی فجر از ساعت 8 تا 12 و 14 تا 17 در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می شود.

 قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) در ادامه تصریح کرد: دومین روز این همایش که به در قالب همایش شعری است یک شنبه دوازدهم آبان ماه در آبادان از ساعت های 8 تا 12 و 14 تا 17 برگزار می شود.

حجت الاسلام علی نژاد با اشاره به این که بیش از 150 اندیشمند از 50 کشور جهان در این همایش حضور خواهند داشت، ابراز داشت: مقدمات ورود اندیشمندان به داخل شهرستان اهواز فراهم شده است و تاکنون از چند کشور جهان وارد اهواز شده اند.

مسؤول برگزاری دومین همایش بین المللی ولایت با اشاره به تشکیل 118 هیأت استقبال برای اندیشمندان خارجی، خاطرنشان کرد: زمان ورود و اسکان اندیشمندان خارجی مشخص شده است و آنها پس از ورود به شهر اهواز از سوی هیأت مربوطه استقبال می شوند و به محل اسکان اعزام خواهند شد.

ارسال 230 مقاله از ایران و دیگر کشورهای جهان

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) به آمار مقالات رسیده به دبیرخانه دومین همایش بین المللی ولایت اشاره کرد و گفت: 230 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که بخش عمده ای از آن ها از خوزستان و تعدادی دیگر از اصفهان، مشهد، ایلام و قم و دیگر کشورهای جهان هستند.

وی با اشاره به آثار رسیده از دیگر کشورها تصریح کرد: آثاری از کشورهای لبنان، افغانستان، پاکستان و عراق نیز به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

حضور اندیشمندان خارجی از دورترین کشورهای جهان

حجت الاسلام علی نژاد با اشاره به حضور پر رنگ کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در این همایش، اظهار داشت: اندیشمندانی از کشورهای ساحل عاج، نیجریه، گامبیا، ماداگاسکار، بورکینافاسو، گینه کوناکری، بنین، مالی، نیجر، سنگال، کویت، کامرون، تانزانیا، کنگو کینشاسا، مالاوی، اتیوپی، کنیا، گینه بیسائو و سیرالئون در این همایش شرکت خواهند کرد.

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: کومور، بنگلادش، لبنان، اندونزی، فیلیپین، هندوستان، افغانستان، میانمار، آلمان، بلاروس، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، یمن، بوسنی و هرزگوین، فرانسه، تاتارستان، پاکستان، ایتالیا، شیلی، آلبانی، کلمبیا، الجزایر و عراق دیگر کشورهایی هستند که اندیشمندان آنها در این همایش شرکت می کنند./9461/ت302/غ

ارسال نظرات