۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۸۸۴۶۴

چهارمین کنگره سراسری شهدای مخابرات در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین کنگره سراسری شهدای مخابرات دفاع مقدس با عنوان «بگوش رادیویی» در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.
يادوراه  شهداي مخابرات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین کنگره سراسری شهدای مخابرات دفاع مقدس با عنوان «بگوش رادیویی» با حضور حسینی معاون وزیر مخابرات، سردار مهدوی نژاد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب، سردار خاقانی جانشین فرمانده سپاه قدس و رحیمی رییس اداره پست و مخابرات قم؛ امروز در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.

 

سردار مهدوی نژاد فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب در این مراسم با اشاره به مقام والای شهیدان، ابراز کرد: نقش مخابرات و فرماندهی بهم گره خورده است؛ همیشه در جنگ باهم بود­ند، در جنگ نقش بیسیم­چی و مخابرات کنار فرماندهی گره خورده است؛ یک بیسیم­چی سعی می­کند خود را با فرماندهی هماهنگ کند و آنگونه حرکت کند که فرماندهی حرکت می­کند.

 

وی با اشاره به خاطرات جنگ افزود: بیسیمچی‌ها پا به پای فرمانده حرکت می­کردند؛ آنها بازوی توانمند فرماندهی بودند؛ بیسیمچی‌ها در زیر آتش دشمن خود را فدای فرمانده می­کردند؛ زیرا فرمان او را برای خود حیاتی می­دانستند و نقش بی‌بدیل فرمانده را با تمام وجود حس می‌کردند و می‌دانستند که بدون فرمانده آنها مفهومی ندارند؛ تیرهای مسوم دشمن رابه جان می خریدند تا فرمانده سالم بماند.

 

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب با اشاره به تأثیر نیروهای مخابرات در جنگ، اظهار کرد: بیسیمچی­ها جهت گمراه کردن دشمن نقش تأثیر گذاری داشتند؛ آنها امید را در نیروهای خود زنده نگاه داشتند تا ایستادگی و مقاومت نیروهای دربرابر دشمن افزوده گردد.

 

در ادامه سردار الفتی معاون حفظ آثار و نشر ارزشهای سپاه (فاوا) با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان گفت: در طی سه اخیر چهرا کنگره سراسری شهدای فاوا برگزار شده است، نخستین کنگره سراسری شهدای در تهران، دومین کنگره در مشهد، سومین کنگره در شیراز برگزار شده است و چهارمین کنگره سراسری شهدای فاوا امروز در قم برگزار می­شود.

 

وی افزود: در سال 1392 قرار است در 20 یادواره شهدای استانی برگزار شود که تاکنون پنج یادواره برگزار شده است.

 

سردار الفتی گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های این سازمان جمع خاطرات شهدای هر شهر است که می‌خواهیم آنها را به صورت طبقه بندی شده در بیاوریم.

 

معاون حفظ آثار و نشر ارزشهای سپاه ابراز کرد: تنظیم و چاپ کتاب مخابرات نقش در علمیات والفجر 8 و تهیه و تنظیم 26 مستند مخابرات و الکترونیک در دفاع مقدس با همکاری صداو سیما از دیگر فعالیت‌های این سازمان است.

 

سردار الفتی افزود: تا به امروز چهار هزار و هشتصد شهید مخابراتی شناخته شده است که زندگینامه بسیار از این شهدا تهیه و تنظیم شده و در کتاب‌های متعددی در هر استان به چاپ خواهد رسید.

 

سردار قاآنی معاون جانشین فرمانده سپاه قدس نیز با تأکیید به مقام ویژه شهدای مخابرات در هشت سال دفاع مقدس ابراز کرد: شهدای مخابرات نخستین افراد در میدان نبرد و آخرین فرد در میدان جنگ بودند؛ از خط مقدم جبهه تا آخرین نقطه جبهه نیروهای مخابرات در حال خدمت­رسانی بودند.

 

وی افزود: در جنگ وظیفه سازمانی و تعریف شده نیروهای مخابرات، برقراری ارتباط میان فرمانده و دیگر نیروها بود؛ ولی آنها بسیاری از وظایف نانوشته برای خود ترسیم کردند و همیار و غمخوار فرمانده بودند و پای به پای فرمانده راه می­رفتند.

 

 معاون جانشین فرمانده سپاه قدس با اشاره به ضعیف شدن اسرائیل در جنگهای که به راه انداخته است؛ گفت: اسرائیل در جنگ 33 روزه علیه لبنان شکست سختی خورد؛ در جنگ 22 روزه می‌خواستند غزه را بگیرند ولی هیچ کاری از پیش نبرد؛ در جنگ 8 روزه برای علیه غزه، نیروهای حماس خمپاره ­های ساخت ایران را به قلب تل‌آویو پرتاب کردند که همه اسرائیلیها را به وحشت افتادانداخت.

 

سردار قاآنی ابراز کرد: 13 سال است که آمریکا در منطقه خاورمیانه به بهانه از بین بردن القاعده جنگ راه انداخته است؛ ولی اکنون عناصر القاعده در سوریه در حال جنگ­افروز هستند.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی از سه سال پیش گفته است که مشکلات سوریه راه حل نظامی ندارد؛ بلکه راه حل سیاسی دارد و باید مشکلات سوریه از راه گفت‌وگو حل بشود.

 

معاون جانشین فرمانده سپاه قدس با اشاره به فرمایش رهبری درباره نرمش قهرمانه اظهار کرد: کسانی که به عنوان نماینده ایران به مذکرات خارجی می­روند؛ باید طبق دستورات رهبری حرکت کنند و حق ندارند کاری به جز دستوارت رهبری انجام بدهند.

 

 

 شأیان ذکر است در این جلسه از تمبر چهارمین کنگره شهدای مخابرات و کتاب خط خاطره رونمایی و  در پایان آن از خانواده شهدا و ایثارگان مخابرات قدردانی شد./998/پ202/ی

ارسال نظرات