۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۸۹۸۸۷
استاد دانشکده علوم قرآنی مازندران:

حرکت حسینی همسو با فطرت انسانی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با تأکید بر این که هدف اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای انحراف نسل جوان است، گفت: همه کسانی که با شیعه عناد داشته تلاش می کنند جوانان در محافل حسینی حضور پیدا نکنند.
 عزاداري ايام محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمدحسین مقدس، استاد حوزه علمیه آمل، امروز در مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) که با حضور دانشجویان آمل برگزار شد با بیان این که برخی در تلاش بوده تا جوانان را از مسیر دینی خارج کنند، گفت: جوانان ما حرکات دینی خود را به بهترین شکل ممکن در جامعه انجام داده و نقش آفرینی می‌کنند.

 

وی با تأکید بر این که فطرت درونی همه انسان‌ها پاک و سالم بوده که اگر غیر از این بود جای تعجب داشت، ادامه داد: اگر کسی در هر دین و آیینی دم از امام حسین(ع) می زنند جای تعجب ندارد؛ چون حرکت حسینی با فطرت انسانی همسو است.

 

حجت الاسلام مقدس با بیان این که دین راه سعادت واقعی را به انسان نشان می دهد که باید هر کسی در برابر اقامه آن احساس وظیفه کند، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با انجام اعمال نیکو در راستای تقرب الی الله گام بردارد.

 

وی با اشاره به این که اندیشه های انحرافی وجود داشته و تلاش زیادی در این راستا دارند که باید مراقب باشیم، ادامه داد: انسان احساس می کند هنوز ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) بلند بوده و کربلا برای امروز ما است.

 

استاد دانشکده علوم قرآنی مازندران ادامه داد: اگر کسی دم از انسان بودن و ارزش های انسانی می زند باید مقام امام حسین(ع) و یاران ایشان را گرامی داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با تأکید بر این که پیام نهضت حسینی راهگشای ابعاد زندگی جامعه بشری است، ادامه داد: اگر می خواهیم به عنوان یک انسان زندگی کنیم نیاز به پیام های ارزنده قیام سرور و سالار شهیدان داریم.

 

حجت الاسلام مقدس، ادامه داد: همه کسانی که با شیعه عناد داشته تلاش می کنند جوانان در محافل حسینی حضور پیدا نکنند.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که هدف اصلی شبکه های ماهواره ای انحراف نسل جوان جامعه است، گفت: شبکه های ماهواره ای تلاش دارند تا با برنامه های متنوع و مختلف جلوی حضور جوانان را از حرکت در این مسیر نورانی بگیرند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: حوزه‌های علمیه، دانشگاه ها و مدارس ما به این نیاز دارند تا در پرتو نهضت حسینی به تعالی دست پیدا کنند./950/پ202/س

ارسال نظرات