۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۹۰۹۳۸
مدیر حوزه علمیه قم:

جایگاه مدیریت نیازمند تجربه، اخلاق و بردباری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قم با بیان این‌که جایگاه مدیریت نیاز به تجربه، اخلاق، صبوری، مقاومت و حلم و بردباری دارد، گفت: عرصه مدیریت نیازمند تفکر و تعقل است و کسی که تجربه کافی در مدیریت نداشته باشد گول می‌خورد.
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم در دومين همايش ياوران خورشيد در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد فرخ‌فال، مدیر حوزه علمیه قم ظهر امروز در نشست مدیران استان‌ها و شهرستان‌های زیر نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که مدیریت امر بسیار مهم و بزرگی است، گفت: شما مدیران حوزوی بهترین سرمایه عمر و جوانیتان را برای تربیت طلاب گذاشته‌اید و باید قدردان این لطف الهی باشید.

وی افزود: امام صادق(ع) فرمودند «اگر فردی باب هدایت و راهنمایی را برای کسی باز کند، هر عمل خیری که از سوی شخص هدایت‌شده انجام می‌شود به فرد هدایت کننده نیز می‌رسد و این مطلب تا جایی ادامه دارد که اگر فرد هدایت‌کننده بمیرد باز هم خیر و برکات به او می‌رسد».

مدیر حوزه علمیه قم با بیان این‌که جایگاه مدیریت بسیار ارزشمند و والا است، اظهار داشت: این جایگاه نیاز به تجربه، اخلاق، صبوری، مقاومت و حلم و بردباری دارد.

حجت‌الاسلام فرخ‌فال عرصه مدیریت را نیازمند تفکر و تعقل دانست و خاطرنشان کرد: کسی که تجربه کافی در مدیریت نداشته باشد گول می‌خورد و کسی که اندوخته‌های دیگران را مقابل خود نگه بدارد لغزش او کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که مدیریت نیازمند حلم و بردباری است، تصریح کرد: قطع بدون حلم و بردباری مدیریت در مدارس علمیه و مدیریت جوانان مستعد نافرجام خواهد بود، البته این را نیز باید گفت که گاهی در مدیریت باید مقاومت، پایداری و قاطعیت داشت و گاهی هم با حلم و بردباری رفتار کرد.

مدیر حوزه علمیه قم بیان داشت: رهبر معظم انقلاب توصیه دارند که «در اوج سختی‌ها باید مقاومت داشته باشید و در اوج مدیریت هوشیار باشید» و این نشان می‌دهد مدیر موفق کسی از که در برابر مشکلات شانه خالی نکند و با مدیریت صحیح امور را پیش ببرد و در عین این‌که در مدیریت خود قاطع است افراط نکند.

وی با بیان این که باید برای مدیریت صحیح و موفق کاملاً هوشیار عمل کنیم، اظهار داشت: افراد ناصالح بسیاری هستند که در صددند ما را گمراه کنند و فعالیت‌ها را به گونه‌ای جلوه می‌دهند که ممکن است در مدیریت ما خلل وارد شود و این ما هستیم که باید با حلم و بردباری که داریم با هوشیاری کامل با این گونه قضایا برخورد کنیم.

حجت‌الاسلام فرخ‌فال ادامه داد: در انجام مسؤولیت‌ها و مدیریت انسان باید بسان وزنه‌ای سنگین بوده و خود را از خار و خاشاک و کینه و کدورت جدا کند و با خدمتی مخلصانه به فکر نجات افراد باشد.

وی با بیان این‌که باید به وصیت پیامبر اکرم(ص) به امیر مؤمنان(ع) که فرمود «تصل من قطعک؛ متصل و وصل باش با کسانی که با تو قطع رابطه کرده‌اند» عمل کنیم، افزود: شیرین‌ترین و عالی‌ترین مرحله کمال برای یک مدیر این است که کسانی که به او بد کرده‌اند را ببخشد.

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به این که اهل بیت(ع) آیینه تمام نمای مدیریت، بزرگواری و بخشش بودند، ابراز داشت: متأسفانه کسی قدر و منزلت این گوهرهای الهی را نداست ولی ما باید با تبعیت از این بزرگواران قدردان زحمات و سختی‌های آنان بوده و مدیریتی صحیح و روشمند داشته باشیم./907/پ202/ن

ارسال نظرات