۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۹۳۱۴۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

فرهنگ عاشورایی تداوم سیره و سنت نبوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که فرهنگ عاشورایی در تداوم سنت و سیره نبوی است، بیان داشت: امام حسین(ع) تجلی گاه سیره و سنت نبوی در تمام عرصه های وجودی انسان است.
کربلا امام حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران، عصر امروز در سلسله نشست های تجلی سیره و سنت نبوی در حماسه حسینی که در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار می شود، گفت: در وجود پیامبر گرامی اسلام اسوه حسنه است که سیره نبوی انسان را در مسیر نورانی قرار می دهد.

 

وی با اشاره به این که هر کس پناه به شجره طیبه نبوت ببرد در برابر همه طوفان های سهمگین و وسوسه های شیطانی در امان خواهد بود، بیان داشت: انسانی که در این مسیر گرانقدر قرار گیرد هیچ گاه به انحراف نخواهد رفت.

 

حجت الاسلام خلیلی با تاکید بر این که در اوج قله سیره نبوی اهل بیت معصومین(ع) هستند، ادامه داد: امام علی(ع) قدم به قدم پیامبر گرامی اسلام حرکت می کرد تا حدی که در جریان مباهله قرآن کریم از این امام همام به عنوان نفس پیامبر یاد می کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ائمه اطهار(ع) از سنت و سیره نبوی بهره ارزنده ای گرفتند، گفت: امام حسین(ع) برای اصلاح امت حضرت محمد(ص) گام برداشت تا سیره و سنت نبوی را در جامعه احیا کند.

 

وی با تأکید بر این که فرهنگ عاشورایی در تداوم سنت و سیره نبوی است، بیان داشت: امام حسین(ع) تجلی گاه سیره و سنت نبوی در تمام عرصه های وجودی انسان است.

 

حجت الاسلام خلیلی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام ذاکر خداوند منان بوده و در تمام درجات آن قرار داشته است، خاطرنشان کرد: از سنت های پیامبر گرامی اسلام ذکر الهی در بعد عملی بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شیطان فقط انسان را دعوت کرده و این آدمی بوده که او را اجابت می کند، گفت: شیطان سفره را آماده کرده و ما را به سوی گناه دعوت می کند که باید مراقب باشیم.

 

وی با تأکید بر این که انسان از ضرر هر چیزی می ترسد ولی از ضرر گناه که او را راهی جهنم خواهد کرد هراسی ندارد، بیان داشت: در بعد جسمانی هزینه های زیادی می کنیم اما به روح و جان خود توجهی نداریم.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که باید در عمل «ایاک نعبد» بگوییم و در عمل به انجام واجب و ترک حرام مقید باشیم، بیان داشت: آن چنان پیامبر گرامی اسلام در ذکر الهی استمرار داشت که سبب شد نام شریف محمد هم ذکر خدا شود.

 

وی با بیان این که هر کس ذاکر اهل بیت(ع) باشد از اجر و ثواب ارزنده ای برخوردار است، گفت: انسان باید از فرصت های زندگی به بهترین نحو ممکن استفاده کند که حسرت خوردن در سرای آخرت فایده ای ندارد.

 

حجت الاسلام خلیلی در پایان، گفت: دوست انسان باید کسی بوده که به فکر قیامت او باشد و آدمی را به سوی پروردگار متعال دعوت کند./950/پ202/س

ارسال نظرات