۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۹۳۲۶۱
استاد حوزه و دانشگاه:

وحدت حوزه و دانشگاه بر تفکر جدایی علم از دین مهر باطل می‌زند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ارومیه اظهار داشت: به گفته رهبر انقلاب اسلامی منشأ اصلی اختلاف حوزه و دانشگاه تفکر جدایی دین از علم است که الحمدالله بعد از انقلاب اسلامی با در کنار هم بودن این دو گروه وحدتی که امام راحل و رهبری مطرح کرده اند دستاورد هایی به صورت حداقل داشته است.
حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام علی حسنی، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: به گفته مقام معظم رهبری منشأ اصلی اختلاف حوزه و دانشگاه تفکر جدایی دین از علم است  که الحمدالله بعد از انقلاب اسلامی با در کنار هم بودن این دو گروه وحدتی که امام راحل و رهبری مطرح کرده اند دستاورد هایی به صورت حداقل داشته است.

 

 وی با بیان این که با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم، اظهار کرد: بین حوزه و دانشگاه تفاوت هایی وجود دارد که لازم است آسیب شناسی شود هم امتیازات حوزه و هم امتیازات دانشگاه و مشکلاتی که حوزه و دانشگاه دارند؛ باید بررسی شود که حوزه و دانشگاه چگونه میتوانند با مکمل هم بودن این مشکلات را حل کنند.


استاد حوزه و دانشگاه ارومیه اذعان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری حوزه و دانشگاه در موازات هم و با هم پیش میرند بدون هیچگونه استحکاکی تا مکمل هم شوند.

 

حجت الاسلام حسنی افزود: یک سری مشکلات در حوزه و دانشگاه دیده می شود که منشاء آن از بالاست شاید ما در شهرستان ها کار هایی را انجام دهیم ولی این مشکلات در سطح کلان کشوری است که به شهرستان ها تقسیم می شود و ما می توانیم همکاری کنیم ولی نمی توانیم کار اساسی بکنیم .


وی  صداقت، اخلاص، ایثار، معنویت، زهد و بحث های علمی، احترام به سنت ها و ارزش های اصیل اسلامی را از امتیازات حوزه و  دید باز و گسترده، وسعت بینش، نوگرایی مفید، نگرش سازنده و پویا و استفاده از روش های جدید را از امتیازات دانشگاه ها اعلام کرد که باید با هم تبادل شوند.

 

وی نقش دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را در ایجاد ارتباط سازنده بین حوزه و دانشگاه مهم خواند و افزود: انتظارات از این دفتر بیشتر است، دفتر نهاد رهبری باید تقویت شود، روحانیو ن در دانشگاه ها باید رابطه ای تنگاتنگ با دانشجویان داشته باشد چراکه در حال حاضر به اندازه که به بحث آموزش پرداخته می شود به ارزش های دینی توجه نمی شود و به نظر من این آسیب بزرگی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه به تفاوت هایی بین حوزه و دانشگاه اشاره کرد و اذعان داشت: انسجام و برنامه ریزی در دانشگاه ها به صورت عالی است ولی متأسفانه حوزه از این جهت عقب است، در حوزه باید مدیریت وقت صورت گیرد البته عمق علمی در حوزه بیشتر است.

 

وی با بیان این که در دانشگاه ها رشد معنوی کمتر از رشد علمی است، گفت:رشد علمی در سطح جهانی به شدت در حال پیش روی است ولی به لحاظ اخلاق و معنویات عقب مانده اند، که امیدواریم با همدلی و همفکری حوزه و دانشگاه بتوانیم به وحدت حداکثر که امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی سفارش کرده اند، برسیم./936/ت302/س

 

ارسال نظرات