۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۹۵۲۱۶
امام جمعه قطیف عربستان:

عدم رضایت مردم از حکومت‎ها ریشه اصلی بحران در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان با بیان رابطه حکومت‎ها شده است و گفت: عدم رضایت مردم از حکومت‎ها ریشه اصلی بحران در منطقه است.
حجت الاسلام صفار


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، امام جمعه قطیف عربستان روز گذشته طی مراسمی که تحت عنوان "رهبر و مردم در سیره نبی اکرم (ص)" در مسجد شیخ علی بن حسان در منطقه تاروت گفت: ریشه اصلی بحران در کشورهای منطقه عدم رضایت ملت‎ها از حاکمان و رهبران است.


وی وضعیت کشورهای منطقه را بسیار اسفبار توصیف کرد و بیان داشت: عدم وجود رابطه سالم بین حکومت و مردم و همچنین بین رهبران دینی و مردم سبب افزایش مشکلات در جامعه شده است.


این عالم عربستانی به مقایسه زندگی پیامبر اسلام (ص) و قبل از وجود این پیامبر عظیم شان پرداخت و گفت: رابطه مردم و حکومت‎ها قبل از حضرت محمد (ص) به شکل ارباب و رعیتی بوده است و مردم در مقابل حکومت‎ها تواضع و خشوع داشتند.


وی با استدلال به آیه‎های قرآن کریم و رد این نوع حکومت‎ها اظهار داشت: آیه 31 سوره توبه ظلم و ستم حاکمان به مردم را به شدت محکوم کرده و خواهان نابودی و تغییر این نوع حکومت‎ها شده است.


حجت الاسلام صفار ادامه داد: با آغاز بعثت رسول اکرم (ص) رابطه جدیدی بین حکومت و مردم رونمایی شد. این رابطه بر پایه علاقه بین حکومت و مردم تعریف شده است.


وی نوع حکومت و رابطه پیامبر اعظم (ص) با مردم را بسیار خوب توصیف کرد و تصریح کرد: رابطه بین حکومت و مردم در سیره نبی اکرم (ص) به گونه‎ای بوده است که همه سران کشورهای جهان با مطالعه آن این نوع حکومت را تایید می‎کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات