۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۱۹۶۰۹۱

دفاتر قرآن و عترت در حوزه های علمیه آذربایجان غربی راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی از راه اندازی دفاتر قرآن و عترت در مدارس علمیه استان خبر داد.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: به زودی در راستای تقویت فعالیت های قرآنی در حوزه های علمیه دفاتر قرآن و عترت راه اندازی می شود.

 

وی آشنایی هرچه بیشتر طلاب با مفاهیم قرآنی، صوت و لحن، تجوید، علوم مرتبط با قرآن و بررسی استفاده از قرآن در بحث تبلیغ و منابر را از اهداف ایجاد دفاتر قرآن و عترت در مدارس علمیه اعلام کرد.

 

حجت الاسلام ارشاد، با ایجاد دفاتر قرآن تفسیر کتب حدیثی، همچون نهج البلاغه، صحیفه سجادیه  و ادعیه هایی مانند کمیل، عرفه، صباح و سایر دعاها نیز از سوی دفاتر قرآن و عترت مورد توجه قرار می گیرد.

 

وی ابراز امیدواری کرد: عملکرد دفاتر قرآن و عترت در کنار بحث های اخلاقی و آموزشی دروس بتواند گامی در راستای آشنایی هرچه بیشتر آنها با روایات ائمه اطهار و معصومین و همچنین کلام وحی باشد.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به فعالیت های قرآنی این معاونت گفت: در حال حاضر نیز معاونان تهذیب مدارس علمیه برنامه های متنوع قرآنی برگزار می کنند که این امر با راه اندازی دفاتر قرآن و عترت انسجام خواهد یافت.

 

حجت الاسلام ارشاد گفت: شب های انس با قرآن در مناسبت های مختلف با حضور طلاب و اساتید در مدارس علمیه استان برگزار می شود.

 

وی از برگزاری طرح تلاوت نور در مدارس علمیه استان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح در مدارس علمیه استان بعد از نماز ظهر و عصر و همچنین بعد از نماز مغرب و عشاء دو صفحه از قرآن تلاوت می شود.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین طرح تلاوت یک صفحه قرآن قبل از هر واحد درسی در مدارس علمیه اجرا می شود.

 

حجت الاسلام ارشاد با بیان این که این طرح برای نخستین بار در مدارس علمیه آذربایجان غربی برگزار شد، خاطرنشان کرد: به پیشنهاد مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان غربی این طرح در سایر استانها نیز اجرا می شود.

 

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح هر طلبه روزی حداقل پنج صفحه قرآن قرائت می کند و به این ترتیب هر طلاب سالانه دو بار می تواند موفق به ختم قرآن می شود.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی به برگزاری کلاس حفظ در حوزه علمیه امام علی (ع) سلماس اشاره و خاطرنشان کرد: چهل نفر از طلاب این مدرسه علمیه حافظ 3تا 10 جزء قران کریم هستند.

 

حجت الاسلام ارشاد در پایان از فعالیت دارالقرآن مدرسه علمیه میاندوآب در رشته های حفظ و قرائت خبر داد./936/ت303/ب

ارسال نظرات