۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۱۹۷۶۱۵
معاون شورای اجرایی حزب‌الله:

برخی جریان‎ها با داعش و جبهه النصره بیعت کرده‎اند

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس شورای اجرایی حزب‎الله لبنان با اشاره به انفجارهای تروریستی رخ داده در این کشور، تأکید کرد تروریست‎ها در پرتو حمایت برخی گروه‎ها از تروریسم و بیعت آنها با داعش و جبهه النصره به راحتی مرتکب جنایت می‎شوند.
حجت الاسلام نبيل قاووق، رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نبیل قاووق، معاون شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که روز گذشته در منطقه الشهابیه برگزار شد بر لزوم تشکیل دولت تأکید کرد و گفت: گرچه نسبت به تشکیل سریعتر دولت تأکید داریم، ولی این بدین معنا نیست که از حقوق خود و همپیمانانمان کوتاه بیاییم، ما خواستار دولت آشتی ملی هستیم که نمایندگان قشرهای مختلف در آن حضور داشته باشند و مسیحیان نیز بدون هیچ مشکلی در آن حضور یابند.

 

وی افزود: تشکیل دولت به نفع حزب و جریان خاص به تعمیق بحران منجر می شود. حزب الله چیزی برای خود نمی خواهد و برای کسب پست های بیشتر وارد نزاع نمی شود، اما شراکت عادلانه، فعالانه و متوازنانه را برای خود و همپیمانان خواستاریم.

 

حجت الاسلام قاووق با اشاره به اینکه تروریست ها هم اکنون لبنان را پایگاهی امن برای خود می دانند، تصریح کرد: تروریست ها در پرتو گفتمان فتنه مذهبی برخی گروه ها و همچنان بیعت برخی افراد با امیران داعش و جبهه النصره به راحتی در حال فعالیت در لبنان هستند. آنان خطر بزرگی برای ملت لبنان هستند و نباید خطر آنان را منحصر به پیروان مذهب خاصی دانست.

 

معاون رییس شورای اجرایی حزب الله از حضور نیروهای این حزب در سوریه دفاع کرد و ادامه داد: آیا باید در گوشه ای نشسته و سوختن کشور را ببینیم؟ آیا منتظر بمانیم تا تجربه عراق در لبنان تکرار شود؟ آیا باید اجازه دهیم تروریست های تکفیری وارد لبنان شوند؟ تروریست ها بیش از حضور حزب الله در لبنان در سوریه حضور داشتند.

 

وی ایستادگی همه ملت لبنان در برابر تروریسم و تکیر را خواستار شد و تأکید کرد: تکفیری ها می خواهند مقاومت را به فتنه بکشانند، ولی ما در اوج هوشیاری هستیم و وارد این بازی نمی شویم. ما اجازه نمی دهیم مردم مورد آماج انفجارهای تروریستی و موشک قرار گیرند و همه تلاش خود را برای عدم تکرار این موارد بکار خواهیم بست.

 

حجت الاسلام قاووق اظهار داشت: هر که گمان می کند با استفاده از تروریسم تکفیری و ریختن خون شهروندان به اهداف خود برسد، سخت در اشتباه است.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: تکفیریان و حامیان آنان توانایی شکست مقاومت و اراده ما را ندارند و نمی توانند مواضع ما را در لبنان و سوریه مورد تغییر قرار دهند. کسانی که به جنایت انتحاری و انفجارهای تروریستی روی آورده اند، بازرگانان خون هستند که از ملیت، انسانیت و اخلاق چیزی نمی فهمند./980/ب902/د

ارسال نظرات