۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۹۸۴۸۶
آیت الله ایمانی:

حوزویان مبانی اقتصاد اسلامی را تبیین کنند/ ارزیابی صحیح از وضعیت موجود مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با توجه فراگیری مشکلات اقتصادی در دنیای امروز، گفت: امروز دنیای اسلام و همه مستضعفان جهان چشم به این انقلاب دارند بنابراین حوزه ها برای برون رفت از این مشکل باید اصول و مبانی اقتصاد اسلامی را ترسیم کند.
آيت‌الله اسدالله ايماني،امام جمعه شيراز آيت الله اسدالله ايماني

آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ورود حوزه های علمیه به عرصه اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و اظهار داشت: در شرایط امروز نیاز داریم حوزه ها اصول و مبانی اقتصاد اسلامی را برای جامعه ایرانی و غیر ایرانی ترسیم کنند.

وی افزود: دنیای اسلام و همه مستضعفان جهان چشم به این انقلاب دارند و اگر ما نتوانیم در امر اقتصاد حرف نویی بزنیم و مبانی اصیل خود را بازگو کنیم، مردمی که از ما انتظار دارند نا امید خواهند شد.

امام جمعه شیراز گفت: باید برای اقتصادمان از مبانی اسلامی استفاده کنیم و با اتکا به مبانی دینی در این عرصه ورود پیدا کنیم؛ از ابزار علم و پیشرفت های روز، تجربه های موجود دانشگاه ها، اساتید و دانشجویان استفاده های لازم را ببریم.

آیت الله ایمانی ادامه داد: حوزه وظیفه و مسؤولیت دارد منابع علمی و فقهی اقتصاد اسلامی را شناسایی کند و با همکاری صاحب نظران، اقتصاد اسلامی را تدوین کند؛ اگر در این قضیه ابتکار عمل دست دیگران باشد، حوزه تابع می شود؛ حوزه باید صاحب نظر و صاحب فکر در تشخیص منابع فقهی اقتصاد اسلامی باشد و از دیگران نیز در این زمینه کمک بگیرد.

وی سیاست های کلی ابلاغ شده مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی را مبتنی بر دو اصل اساسی و محوری دانست و گفت: اول این که باید از دانش و علم لازم در این زمینه بهره برداری کرد یعنی به نظرات دقیق و شایسته توجه شود، دوم این که مبتنی بر نیروها و امکانات درون جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: اگر این دو مورد در کنار هم قرار بگیرد، اقتصادی غیر وابسته به وجود می آید که می تواند با گذشت زمان شکوفایی لازم را پیدا کند؛ اقتصاد اگر مبتنی بر مسائل فکری، علمی و تخصصی نباشد فاقد برنامه ریزی خواهد بود و هرکار سنگینی که بدون برنامه باشد به نتیجه نخواهد رسید.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد با تکیه و نگاه به بیرون مرزها گره بخورد طبیعتا یک طرف کار دست ما و سوی دیگر آن دست دشمن است و آنها هر گونه که بخواهند می توانند برنامه بریزند و ما را در عمل انجام شده قرار دهند.

آیت الله ایمانی رسیدن به شکوفایی اقتصادی را با تجربه، علم، نوآوری امکان پذیر دانست و گفت: البته این حرکت دانش بنیان باید متکی بر نیروهای درونی جامعه باشد یعنی باید از استعدادها، نیروی انسانی، قدرت مالی، منابع زیر زمینی موجود درست بهره برداری شود.

وی ارزیابی صحیح از وضعیت موجود را یکی از مهم ترین مقدمات برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: انسان باید بداند چه دارد و چه ندارد تا با دارایی های خود برای دست یابی به نداشته ها و رفع نیازها اقدام کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این که برنامه ریزی برای شناخت داشته ها و نداشته ها و برخورد علمی و صحیح با آنها جامعه را به سوی صلاح و نجات حرکت می دهد، افزود: طبیعی است که همه نخبگان جامعه در این عرصه می توانند اثرگذار باشند./928/ت302/ج

ارسال نظرات