۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۱۹۹۵۹۶
کتابی در نقد شبهات تاریخ انقلاب و فتنه 88؛

کتاب سیاست‌نامه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «سیاست‌نامه؛ نامه‏های سیاسی و تاریخی» به قلم مسعود رضایی شریف‏آبادی از سوی دفتر نشر معارف و دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شد.
سياست نامه

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «سیاست‌نامه؛ نامه‏های سیاسی و تاریخی» نوشته مسعود رضایی شریف‏آبادی از سوی دفتر نشر معارف و دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شد.


مسعود رضایی در مقدمه کتاب می نویسد: «انقلاب اسلامی از ابتدای پیدایی تاکنون، با انواع و اقسام مخالفت‌ها و تقابل‌ها مواجه بوده است. طبعاً آنجا که مخالفان دست به سلاح بردند و با شیوه‌های خشونت‌آمیز به مقابله با نظام جمهوری اسلامی برخاستند، پاسخ متناسب را نیز دریافت داشتند. بزرگترین نمونه، به راه انداختن جنگ تحمیلی علیه ایران بود، اما همواره این‏گونه نبوده است که انقلاب ما با گلوله و آتش مورد تهدید قرار گیرد، بلکه شبهه‌آفرینی‌ها و تردید‌افکنی‌ها نیز رویه دیگری بوده است که با استفاده از تبلیغات منفی یا مغرضانه و فشار بر افکار عمومی، مسیر دیگری را برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی پیموده است. البته سرمنشاء این‏گونه شبهه‌ها و شائبه‌ها متفاوت بوده‌اند؛ گاه از سر ناآگاهی و کج‌بینی و گاه با نیت تخریب و سمپاشی و به هرحال نمی‌توان قضاوت یکسانی راجع به سرمنشاء و ماهیت تمامی آنها داشت، اما در یک نکته نمی‌توان شک کرد که عدم ارائه پاسخ‌های مناسب به این شبهات ــ با هر منشاء و ماهیتی ــ می‌توانست و می‌تواند موجب تخریب افکار عمومی گردد. بنابراین حضور در این جبهه نیز امر کاملاً ضروری و واجب به نظر می‌رسید و همچنان نیز این ضرورت وجود دارد.»


نویسنده که از تحلیل‏گران و محققان جبهه فکر و فرهنگ انقلاب اسلامی است، هر جا که احساس کرده سخنی ناروا در مورد انقلاب و نظام اسلامی بر زبان یا قلمی جاری شده است، تلاش کرده تا با ارائه توضیحاتی مستدل و مستند به روشنگری درباره موضوعات مورد نظر بپردازد. آنچه در این مجموعه آمده است، گوشه‌ای از مکتوبات و مناظرات مکتوب این نویسنده منتقد و تاریخ‏نگار مدقق است.


این کتاب از 9 بخش و 2 ضمیمه تشکیل شده است و به بسیاری از سئوالات و شبهات تاریخ انقلاب و عملکرد نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب و خصوصاً فتنه 88 پاسخ می‏دهد. «حقیقت چیست؟» (نامه‏ای به آیت‏الله سید جلال‏الدین طاهری امام جمعه وقت اصفهان پس از نامه استعفا)، «پاسخ به نامه نمایندگان مجلس ششم به رهبر معظم انقلاب»، «در جستجوی فاشیسم» (نقدی بر گفتگوی عبدالکریم سروش با سایت روز)، «گپی با یک دموکرات غالی» (نامه‏ای به دکتر عبدالکریم سروش پس از مناظره مکتوب با محمد سعید بهمن‏پور)، «چند کلام حرف حساب با میرحسین موسوی» (درباره عملکرد و نظرات وی در فتنه 88)، «مناظره مکتوب با رجبعلی مزروعی» (مناظره با عضو شورای مرکزی حزب مشارکت درباره انتخابات و فتنه 88 و پاسخ مستدل به شبهات و فرافکنی‏ها)، «چند کلام با محسن کدیور1» (نقدی بر سخنان کدیور در سخنرانی «جمهوریت نظام، الفاتحه!» در کانادا)، «محاجه با مدعی؛ چند کلام با محسن کدیور 2» (پاسخ به نامه سرگشاده کدیور به آقای هاشمی رفسنجانی رئیس وقت مجلس خبرگان که مجموعه ای از ادعاها و شبهات درباره عملکرد رهبری طی دو دهه اخیر بود)، «چند کلام با محمد نوری‏زاد» (به مناسبت نامه‏های سرگشاده گاه و بیگاهش به رهبر معظم انقلاب) عناوین بخش های 9 گانه این کتاب هستند. در بخش ضمیمه هم پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به نامه استعفای آیت الله طاهری اصفهانی و همچنین متن نامه نمایندگان مجلس ششم به رهبر معظم انقلاب به همراه اسامی آنها آمده است.


چاپ اول این کتاب در 360 صفحه، دو رنگ، قطع رقعی، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 9700 تومان به جامعه علمی و سیاسی عرضه شده است. مطالعه این کتاب به همه علاقمندان تاریخ معاصر و دوستداران انقلاب اسلامی توصیه می‏شود.


گفتنی است مسعود رضایی شریف‏آبادی، نویسنده و تاریخ نگار 51 ساله جبهه فکر و فرهنگ انقلاب، به همراه عباس سلیمی نمین دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران را راه‏اندازی کرده و این دفتر تاکنون کتابها و بولتن‏های تحقیقی و انتقادی فراوانی بر کتاب‏های تاریخ معاصر ایران، انقلاب اسلامی و تاریخ شفاهی منتشر کرده است
./916/د102/ع

 

ارسال نظرات