۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۰۰۲۷۷
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

توحید و پذیرش عقاید اسلامی شرط نخست مدیریت در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که شرط اول مدیریت در جامعه اسلامی توحید و پذیرش عقاید اسلامی است افزود: بدون تربیت مدیران موحد اصلاح نظام اجتماعی و فرهنگی جامعه امکان پذیر نیست.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران ظهر امروز در درس اخلاق در جمع مدیران شهرستان آمل بر ضرورت رعایت اصول زندگی اسلامی از سوی مدیران و پاسداری از معیارهای مدیریت اسلامی به عنوان مؤلفه های مهم در اصلاح جامعه تأکید کرد و گفت: مدیریت اسلامی آمیزه ای از خردورزی، شکیبایی، شجاعت و قاطعیت، رازداری، ساده زیستی، خدمت رسانی تحرک و تلاش و دهها ویژگی علمی، عقیدتی، اخلاقی و رفتاری دیگر است.

 

وی بیان داشت: هر چه مدیران در رعایت این اصول، قوی تر وجدی تر و از ایمان، تقوا و مهارت بیشتری برخوردار باشند؛ در سازندگی جامعه و اصلاح نظام اجتماعی نقش برتری ایفا خواهند کرد.

 

امام جمعه آمل با بیان این که امروز با وجود مدیران مخلص فداکار و پرتلاش در بخش هایی از کشور؛ ما با برخی مدیران چند شغله، غرب زده، پروازی، بی نظم، رفاه طلب، سازشکار، بی عقیده قانون گریز، متملق مواجه هستیم، ادامه داد: آمیختن نظام مدیریت اسلامی با مبانی مدیریت غربی ریشه مشکلات کنونی است و تا نظام آموزشی ما اصلاح نشود مدیریت توحیدی و اسلامی شکل نمی گیرد. 

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تأکید بر این که شرط اول مدیریت در جامعه اسلامی توحید و پذیرش عقاید اسلامی است افزود: بدون تربیت مدیران موحد اصلاح نظام اجتماعی و فرهنگی جامعه امکان پذیر نیست.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که بدون تردید مدیران عالی و میانی جامعه در روش زندگی مردم نقشی برجسته دارند، گفت: روش کار و زندگی دارندگان ثروت، قدرت و دانش خواه ناخواه در زندگی دیگر افراد جامعه، نقشی اجتناب ناپذیر ایفا می کنند.

 

وی با اشاره به این که یکى از معضلات اساسى در هر حکومتى، که منجر به تحقق نیافتن اهداف آن حکومت مى‏شود، سوءاستفاده حکام از قدرت خود در جهت ظلم و تعدى و فساد در حق دیگران است، ادامه داد: در نظام سیاسى ولایى این مشکل به گونه‏اى دقیق چاره‏اندیشى شده است؛ زیرا در حکومت ایده‏آل اسلامى یک شخصیت معصوم در رأس حکومت قدرت قرار دارد و  محور وحدت جامعه و هماهنگ‏کننده قواى مختلف خواهد بود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که راه‏حل اساسى جلوگیرى از مفاسد قدرت، برخوردارى از تقوا و صلاحیت‏هاى اخلاقى است تصریح کرد: اگر هر مدیر در هر رده مسؤولیتى به تناسب آن از تقوا و شایستگى اخلاقى برخوردار باشد به طور قطع جلوى فساد گرفته مى‏شود و بالطبع کسى که در رأس هرم قدرت است باید باتقواترین مردمان و کارگزاران باشد چنان‏که از لحاظ مدیریت و آشنایى به قوانین نیز باید سرآمد باشد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی تصریح کرد: تقوا به عنوان یکى از ملاک‏هاى نزدیکى فقیه به امام معصوم(ع)، نقش بسزایى در تحقق اهداف حکومت و بالابردن کارایى حکومت ولایى دارد و باعث مى‏شود که از فساد قدرت جلوگیرى شود و قدرت مهار شود.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم نظارت صحیح مسؤولان نسبت به دیدار کاترین اشتون با برخی محکومان و عوامل فتنه 88 گفت: این برای نخستین بار نیست که حضور خارجی ها در ایران دردسرساز و بی برنامه می شود و در گذشته نیز چنین اتفاقی رخ داد و به مسؤولان امر تذکر لازم را دادیم اما آنها عذرخواهی کرده و عنوان کردند که دیگر چنین اشتباهی تکرار نخواهد شد. اما دوباره می بینیم که با ورود خانوم اشتون به ایران همان اشتباه قبلی تکرار شده است.

 

وی با اشاره به این که چرا خانم اشتون به مسائل حقوقی بشری هزاران مادر شهید جنگ هشت ساله با عراق که بسیاری از کشورهای جهان صدام را حمایت می کردند، نمی پردازد، ادامه داد: این خانم چرا به دیدار مجروحان شیمیایی، جانبازان و خانواده های شهدای هسته ای که نمونه ای بارز از افرادی هستند که حقوق بشر در خصوص آنها نقض شده است، نمی رود؛ آیا اینها جزیی از حقوق بشر به حساب نمی آید این در حالی است که  از نگاه سردمداران غربی و مدعیان حقوق بشر افرادی که جرم انجام می دهند، دارای حقوق بشر هستند./950/پ202/ب

ارسال نظرات