۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۸
کد خبر: ۲۰۰۵۸۳
واکنش علمای شیعه و سنی به انفجارهای تروریستی در لبنان؛

نیروهای امنیتی با مشت آهنین به نبرد تکفیری‎ها بروند

خبرگزاری رسا ـ علما و جمعیت‎های شیعه و سنی لبنان با محکومیت انفجار تروریستی در منطقه نبی عثمان، بر لزوم برخورد دستگاه‎های امنیتی با تکفیری‎ها با مشت آهنین تأکید کردند.
علماي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای شیعه و سنی لبنان در پیام های جداگانه، انفجار تروریستی در منطقه نبی عثمان که منجر به کشته شدن 3 تن و جراحت 16 شهروند شد را به شدت محکوم کردند.

 

شیخ حسام العیلانی از علمای اهل تسنن و امام جماعت مسجد الغفران صیدا در این باره گفت: این جنایت بزدلانه به هیچ وجه نشان دهنده شجاعت و قهرمانی عاملان آن نیست، بلکه بر کینه و ترس و جهالت آنان دلالت دارد.

 

وی افزود: لبنانی ها باید با هوشیاری، وحدت و عدم واکنش عجولانه به این جنایت انتحاری پاسخ دهند.

 

شیخ محمد رشید القبانی، مفتی لبنان نیز با اشاره به نقشه دشمنان برای آینده منطقه، تأکید کرد که نزاع های کنونی در منطقه و انفجارهای تروریستی روزانه در لبنان به گسترش اختلافات و ویرانی منطقه می انجامد.

 

تجمع علمای مسلمان هم با صدور پیامی این انفجار تروریستی را به شدت محکوم کرد و ادامه داد: جنگ با جریان های تروریستی تکفیری تنها با دور شدنشان از جایگاه امنی که به آن دست یافته اند، به پایان می رسد.

 

این تجمع بر لزوم اتخاذ موضع یکپارچه از سوی لبنانی ها در برابر چنین جنایت هایی تأکید کرد و اظهار داشت: تکفیری ها بدون توجه به دین ومذهب به سرکوب مخالفان خود می پردازند. این انفجارها و ناامنی ها نشان داد که مثلث ارتش، ملت و مقاومت می تواند در برابر جنایتکاران بایستد.

 

علمای مسلمان لبنان افزودند: شهادت شیعیان و اهل تسنن در این انفجار نشان داد که اولا خون شیعه و سنی درهم آمیخته است، ثانیا عاملان این جنایت هیچ حسی نسبت به انسانیت، دین و فرهنگ ندارند و ثالثا همه مسلمانان و لبنانی ها باید در برابر این پروژه تکفیری بایستند.

 

شیخ احمد القطان، رییس جمعیت قولنا و العمل نیز در واکنش به این جنایت گفت: فتنه انگیزان و عاملان گفتمان خشونت زا مسؤولیت این جنایت را برعهده دارند، زیرا آنان به سرپوش سیاسی و دینی این جنایت ها می پردازند.

 

وی تأکید کرد: باید اجازه داد که نیروهای امنیتی با مشت آهنین به نبرد با تکفیری ها بپردازند چراکه در مرحله سختی به ویژه در زمینه امنیتی قرار داریم.

 

جبهه العمل اسلامی که ریاست آن را شیخ زهیر الجعید از علمای اهل تسنن برعهده دارد، یکی دیگر از جمعیت هایی بود که به این جنایت واکنش نشان داد.

 

این جبهه خاطر نشان ساخت: این جنایت ها نمی تواند دیدگاه مردم در حمایت از مقاومت را تغییر دهند و مردم در کنار نیروهای مقاومت ایستاده اند. تحقق فتنه شیعه و سنی نیز در پرتو حکمت و تعامل موجود غیرممکن است.

 

جبهه العمل این جنایت ها را در راستای مصالح دشمن صهیونیستی دانست و تصریح کرد: دولت و دستگاه های امنیتی باید وارد عمل شده و به این جنایت ها پایان دهند. تروریست ها و گروه های مسلح نباید شهرها را به صندوق پستی خونین ارسال پیام های خود مبدل سازند./980/ب901/د

ارسال نظرات