۰۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۰۰۷۷۸
امام جمعه دامغان:

جامعه اسلامی با فرهنگ اسلامی معنا پیدا می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: اقتصاد و فرهنگ هر دو در اسلام جایگاه و موازین ویژه ای دارند اما زیر بنا فرهنگ است و جامعه اسلامی با فرهنگ اسلامی معنی پیدا می کند.
حجت الاسلام ترابي امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهر ظهر امروز در خطبه های دومین نماز عبادی و سیاسی جمعه در سال جدید با اشاره به نام گذاری سال 93  از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: بی تردید رهبر انقلاب با تشبیه فرهنگ به هوا و اثرات آلودگی آن بر زندگی و جامعه اسلامی بار دیگر اهمیت توجه به فرهنگ وارزش های ناب اسلامی را به مردم و مسئولان متذکر شدند.

 

وی تصریح کرد: همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند تصورسعادت زندگی انسانی بدون فرهنگ ناب و متعالی اسلامی امری غیر ممکن است و امروز همان طور که باید به استقلال اقتصادی کشور و عدم ضعف و وابستگی دراین زمینه به سلطه گران توجه کنیم، نباید از یاد ببریم که ضعف و وابستگی فرهنگی بسیار خطرناک تر از این مقوله است.

 

حجت الاسلام ترابی خاطرنشان کرد: بی شک خداوند هیچ گاه راضی به تسلط کفار بر مسلمانان نیست و امروز اگر در بسیاری از کشورهای اسلامی شاهد این سلطه هستیم ناشی از ضعف فرهنگ و تزلزل دولت ها و ملت ها در این زمینه است.

 

خطیب نماز جمعه دامغان اضافه کرد: متأسفانه فرهنگ حاکم در بسیاری از جوانب جامعه ما نیز فرهنگ اسلامی نیست، خصوصاً در مسئله حجاب و پوشش به نحوی که هر نوع، شکل و رنگ و مد لباسی که به هیچ وجه شایسته یک مرد یا زن مسلمان نیست در جامعه ما عرضه و استفاده می شود، ما از این مسیر خود راه را برای سلطه فرهنگی دشمنان مهیا می کنیم.

 

وحدت مسلمانان در سال جدید باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد

 

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه به موضوع اهمیت وحدت و هماهنگی بین مسلمانان و بالاخص شیعه و سنی در داخل کشور و در رابطه با دیگر کشورها پرداخت و افزود: مسلمان از یاد نبرند که وحدت بزرگترین قدرت و نیرو برای آنان است.

 

حجت الاسلام ترابی تفرقه موجود بین فرق و ملل اسلامی و اختلافات حاصله را خواست دشمنان دانست و تصریح کرد: تأکید بر مشترکات بسیار دینی و توجه به این نکته که قوت امروز ما در اتحادمان است می تواند بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی را حل و فصل کند.

 

مردم در تحقق حماسه سیاسی دین خود را به انقلاب ادا کردند

 

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به سخنان رهبری در باب تحقق حماسه سیاسی مدنظر ایشان در 2 مرحله در طول سال گذشته از سوی مردم با حضور گسترده در پای صندوق های رأی و گامهای استوار آنها در راهپیمایی 22 بهمن¬ماه 92، این مسئله را موجب
سنگین تر شدن وظیفه مسئولان جهت تحقق منویات رهبری در راستای شکل گیری حماسه سیاسی و عملی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

 

حجت الاسلام ترابی حضور گسترده و یکپارچه مردم ایران در صحنه های سیاسی و اجتماعی حساس سال گذشته را نشانگر پایبندی آنان به اصول و اهداف انقلاب اسلامی شان عنوان کرد و گفت: همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند این حضور آگاهانه و پرشور بعد از گذشت 35 سال از عمر انقلاب اسلامی حاکی از ریشه داشتن ارزش های اسلامی و انقلابی این نظام در دل های مردم ایران است.

 

عزاداری های ایام فاطمیه باید همچون محرم پرشور برگزار شود

 

امام جمعه دامغان با پرداختن به موضوع فرارسیدن ایام شهادت حضرت صدیقه کبری(س) و فاطمیه دوم اظهار کرد: عزاداری های ایام فاطمیه باید همچون محرم پرشور برگزار گردد و مؤمنان برای این روزها مانند روز عاشورا ارزش و اهمیت قائل شوند.

 

وی یکی از نقاط قوت عزاداری های ایام محرم را وجود موقوفات بسیار در این زمینه برشمرد و افزود: جلب نظر واقفان و جذب موقوفات با موضوع برگزاری سوگواری های ایام عزای حضرت فاطمه زهرا(س) می تواند اثر بسیار مطلوبی در پرشورتر برگزار شدن این مراسم ها داشته باشد که لازم است مسؤولان امر در این زمینه تبلیغ و فعالیت کنند./977/پ201/س

ارسال نظرات