۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۰۱۴۹۷
فضل الله:

شهید صدر جوامع اسلامی را سرشار از فقه و پویایی کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت تأکید کرد که شهید محمدباقر صدر جوامع اسلامی را سرشار از اندیشه، فقه، پویایی و وحدت کرد.
سيد علي فضل الله، امام جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) برگزار شد با اشاره به سی و چهارمین سالروز شهادت حضرت آیت الله شهید محمدباقر صدر، گفت: این شهید اندیشمند، جوامع اسلامی را سرشار از اندیشه، فقه، پویایی و وحدت کرد.

 

وی افزود: این مرجع شهید به شدت نسبت به وحدت اسلامی اهتمام می ورزید به گونه ای که می فرمود به صورت برابر از شیعیان و اهل تسنن و عرب و کرد حمایت کرده است.

 

حجت الاسلام فضل الله کشورهای اسلامی را به وحدت و یکپارچگی دعوت کرد و اظهار داشت: از ملت و دولت های عربی و اسلامی می خواهیم از فتنه و جنگی که کشورهایی نظیر سوریه، عراق، پاکستان، مصر، بحرین و لیبی با آن مواجه هستند برحذر باشند و با هوشیاری و وحدت از این بحران دور شوند.

 

خطیب جمعه بیروت بر لزوم پایان کشتار در لبنان تأکید کرد و ادامه داد: از برادرانمان در اردوگاه های فلسطینی واقع در لبنان می خواهیم تحت تاثیر سیاستی که درصدد از بین رفتن امنیتشان است، قرار نگیرند و سلاحشان همچنان به سوی دشمن صهیونیسم قرار داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: دشمن همچنان به سیاست شهرک سازی و یهودی سازی قدس و فلسطین ادامه می دهد و به شیوه های مختلف تلاش می کند فلسطینیان ازحقوق خود کوتاه آمده و تسلیم خواسته های این رژیم شوند.

 

فضل الله ایستادگی در برابر اشغالگران را تنها راه پیش روی ملت فلسطین دانست و گفت: مذاکره با دشمن تنها به از بین رفتن زمان منجر می شود، زیرا دشمنی که تنها با زبان زور آشناست چیزی از مذاکره و گفت‎وگو نمی فهمد./980/ب902/د

ارسال نظرات