۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۰۲۳۰۰
آیت الله علما تبیین کرد؛

ملت‌ها در نبود بانوان انسان‌ساز به انحطاط کشیده می شوند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با اشاره به سخنان امام خمینی درباره جایگاه زنان گفت: اگر زن های انسان ساز از ملت ها گرفته شوند ملت ها به شکست و انحطاط کشیده خواهند شد و این جمله بیانی جهان شمول است و اختصاص به مسلمان ها ندارد.
ملت‌ها در نبود بانوان انسان‌ساز به انحطاط کشیده می شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: خداوند تبارک و تعالی جهت انعقاد نطفه حضرت فاطمه زهرا (س) همچون نزول برهان و وحی به حضرت رسول‌(ص) امر کرد که چهل روز در غار حرا کناره گیری کند تا آمادگی های لازم را برای شکل گیری این بانوی مقدس کسب کند.

 

وی ادامه داد: بعد از گذشت چهل روز جبرئیل با آوردن میوه هایی از بهشت دستور بازگشت ایشان به منزل را صادر کرد و این نشان از تاثیر لقمه حلال بر روح فرزندان دارد.

 

 آیت الله علما اظهار داشت: حضرت زهرا (س) همواره در طول زندگی خود چه در خانه پدر و چه در خانه شوهر با فراز و نشیب هایی مواجه بودند، وی از همان اوایل کودکی مونس خود حضرت خدیجه(س) را از دست دادند و نیز به همراه پدر متحمل شرایط بسیار سخت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شعب ابی طالب گشتند، از این رو ایشان باید الگویی برای تمام عالمیان قرار گیرد و الگو پذیری از ایشان نباید تنها مختص به بانوان باشد.

 

 

 نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: بیست و نهم فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی است، این روز را به فرماندهی کل قوا و مرجع عظیم الشان مقام معظم رهبری و تمامی درجه داران و عزیزانی که در ارتش انجام وظیفه می کنند تبریک و تهنیت عرض می کنم، روز ارتش روز اقتدار ملی است و کشور ما باید در تمامی ابعاد دارای اقتدار باشد، هر چند که اقتدار نظامی از همه مهمتر است و به لطف خدا ما از یک ارتش با صلابت، مومن و مهدوی برخوردار هستیم و مفتخر به آن می باشیم. 

 

آیت الله علما تصریح کرد: سی و یک فروردین و بیست جمادی الثانی مصادف با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و امام راحل است که این روز ملقب به روز مادر است، از این رو امام خمینی (ره) در جمله ای می فرماید اگر زن های انسان ساز از ملت ها گرفته شوند ملت ها به شکست و انحطاط کشیده خواهند شد و این جمله بیانی جهان شمول است و اختصاص به مسلمان ها ندارد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: سوم اردیبهشت روز شهادت سپهبد قرنی به دست گروهک تروریستی می باشد که خداوند بر علو درجات ایشان بیافزاید./918/پ202/س

 

 

ارسال نظرات