۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۲۰۲۸۰۴
رییس شورای اسلامی شهر تهران:

حضرت زهرا محور و کانون معرفت دینی و نقطه اتصال نبوت به ولایت است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حضرت زهرا(س) نقطه اتصال نبوت به ولایت است و این نقطه وصل، همان ویژگی خاص حضرت زهرا(س) است که خداوند از آن به «کوثر» یاد می کند.
مسجد جامعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر احمد مسجدجامعی، رییس شورای اسلامی شهر تهران که در نخستین همایش تجلیل از بانوان جهادگر شهر تهران در فرهنگسرای شفق سخن می‌گفت، با بیان این‌که حضرت زهرا(س) فقط الگوی زنان و دختران نیست، اظهار داشت: همان طور که امیرمومنان(ع) تنها متعلق به مردان نیست و هم زنان و هم مردان از ایشان به عنوان الگویی تمام عیار بهره می‌برند، حضرت فاطمه(س) نیز به عنوان اسوه‌ای بی همتا در همه شئون زندگی برای مردم اعم از زنان و مردان مطرح است.

وی با اشاره به صلوات مشهور حضرت زهرا(س) (اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها وبنیها و ...) افزود: نکته ای که درباره جایگاه حضرت زهرا(س) در اسلام وجود دارد این است که ایشان مبنا، محور و کانون معرفت دینی قرار گرفته است و تردیدی نیست که حضرت رسول(ص) و امام علی(ع) و حسنین(ع) حول محور فاطمه(س) جمع می‌شوند.

مسجدجامعی با اشاره به شانیت بالاتر مقام نبوت و امامت خاطرنشان کرد: هر چند جایگاه نبوت و امامت از لحاظ دین شناسی و امام شناسی در بالاترین مرتبت قرار می‌گیرد، اما کانون محوری حیات و معرفت، با حضرت زهرا(س) آذین بسته شده است.

وی از علاقه و اکرام ویژه پیامبر اکرم(ص) نسبت به حضرت زهرا(س) به عنوان ظاهری نمادین برای بیان واقعیتی بزرگ یاد کرد و گفت: در حقیقت، حضرت زهرا(س) نقطه اتصال نبوت به ولایت است و این نقطه وصل، همان ویژگی خاص حضرت زهرا(س) است که خداوند از آن به «کوثر» یاد می‌کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: این ویژگی منحصر به فرد، حضرت را از جمیع زنان و مردان متمایز می‌کند و از این رو، حضرت فاطمه(س) به عنوان یک الگوی تمام عیار، متعلق به همه انسان‌ها، نسل‌ها و اعصار است.

وی از سخنان و رفتار پیامبر(ص) درباره حضرت زهرا(س) به عنوان نشانه‌ای برای مقام والای فاطمه(س) در نزد ایشان یاد کرد و ابراز داشت: از رسول گرامی اسلام(ص) در اکرام و احترام به دخترشان، هم در قالب کلام و هم در قالب سیره، موارد زیادی ذکر شده است که نشان دهنده جایگاه متعالی دختر پیامبر(ص) در نزد خدا و رسول است.

مسجدجامعی به وجود احادیث کلامی متعدد در این زمینه اشاره کرد و گفت: برای مثال، حدیث معروف «هر کس که فاطمه(س) را بیازاد، مرا آزرده و هر کس مرا بیازارد خدا را آزرده است» و یا «فاطمه(س) سرور زنان بهشت است» و مشابه این روایات که در کلام پیامبر(ص) بسیار دیده می‌شود، موید علاقه و احترام خاص پیامبر(ص) به شخصیت حضرت زهرا(س) است و جالب این‌که در باب فضایل آن حضرت، اجماع عمومی در تاریخ مشاهده می‌شود.

وی افزود: در سیره عملی پیامبر(ص) نیز موارد بسیاری مانند ایستادن به احترام حضرت زهرا(س)، بوسیدن او و نشاندن در جایگاه ویژه به طور مکرر دیده می‌شود که در رفتار هیچ یک از ائمه معصومین(ع) نسبت به فرزندانشان و حتی در رفتار پیامبر(ص) نسبت به سایر فرزندان وجود ندارد. 

رییس شورای اسلامی شهر تهران یکی از اهداف پیامبر(ص) از اظهار علاقه بسیار نسبت به حضرت فاطمه(س) را تکریم و ارزش بخشیدن به جایگاه زن عنوان و افزود: تعبیر ام ابیها، اساس مبنایی است که رسول خدا(س) بنیان گذاشته است و در حقیقت محوری بودن جایگاه حضرت زهرا(س) را در سلسله نبوت و امامت نشان می دهد.

گفتنی است، نخستین همایش تجلیل از بانوان جهادگر شهر تهران عصر امروز دوشنبه در فرهنگسرای شفق تهران برگزار شد.

در این همایش که اعضای شورای اسلامی شهر تهران، معاون امور زنان ریاست جمهوری و جمع زیادی از مردم و به ویژه بانوان در آن حضور داشتند، از چندین نفر از مادران شهید و بانوان جهادگر انقلابی و مبارز در قبل از انقلاب و جنگ تحمیلی تقدیر شد که از جمله آنها می توان به مادر شهید صبوری، مادر شهیدان سپهری، مادر شهید فتوحی، مادر جانباز قطع نخاع حمید حق شناس، همسر جانباز هفتاد درصد سردار حاج مصطفی باغبانی و خانم مرضیه دباغ  و فاطمه عرب شاهی که اولین پرستار محجبه انقلاب بود، اشاره کرد./9591/پ202/ص

ارسال نظرات