۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۰۲۸۸۷
مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا ارومیه:

توجه به سلامت جسم و روح مهم ترین تأکید در دین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) ارومیه با اشاره به تأکید آیات و روایات بر سلامت روح و جسم، گفت: بی شک رعایت سبک زندگی دینی و اسلامی که پرهیز از خوراکی های مضر را در قالب احادیث و روایات متعدد بیان کرده می تواند در گسترش سلامت در جامعه بسیار مفید باشد.
سلامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، راضیه پورحیدر، مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) ارومیه امروز در مراسم تعامل اقوام، ادیان و مذاهب در عرصه سلامت اظهار داشت: مادران و بانوان نقش موثری در ارتقاء شاخص های سلامت در جامعه دارند که اگر بتوانند اطلاعات خود را در حوزه های مختلف بالا ببرند می توانند در پیشرفت و پویایی جامعه تاثیر گذار باشند.

 

وی افزود: دین مبین اسلام معرفت نفس را از مراحل بالای نفسانی معرفی کرده که توجه به سلامت جسم توأم با سلامت روح مورد تاکید بسیار در اسلام قرار گرفته است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) ارومیه ادامه داد: آیات و روایات بسیاری از سوی بزرگان دین به ویژه پیامبر (ص) به امر سلامت جسم وارد شده است که از جمله آنان می توان به سفارش کردن حضرت مریم در دوران بارداری به خوردن رطب اشاره کرد.

 

وی با بیان این که امام سجاد (ع) تذکر محافظت از تندرستی را به مردم داده است، اضافه کرد: در روایات آمده است که امام رضا (ع) مردم را از خوردن قند به ویژه چغندر قند منع کرده که پزشکان متخصص به تازگی به مضرات آن آگاهی یافته اند.

 

پورحیدر خاطرنشان کرد: بی شک رعایت سبک زندگی دینی و اسلامی که پرهیز از خوراکی های مضر را در قالب احادیث و روایات متعدد بیان کرده می تواند در گسترش سلامت در جامعه بسیار مفید باشد.

 

وی با بیان این که داشتن سلامت جسم یکی از ضرورت های انجام بندگی شایسته خداست، تصریح کرد: همه مردم باید به عنوان بازوان قدرتمند علوم پزشکی عمل کنند و فرمایشات مقام معظم رهبری در پرورش دادن جسم و رسیدن به هدف خلقت را مورد توجه خود قرار دهند.

 

دولت از شیوع مصرف داروهای قاچاق جلوگیری کند

 

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) ارومیه گفت: دولت با هدف سالم سازی عمومی از توزیع داروهای قاچاق و شیوع خودسرانه آن در جامعه باید جلوگیری کند .

 

وی با بیان این که بسیاری از پزشکان در نسخه های درمانی خود با ذکر کلمه هوالشافی در حقیقت باور خود را به نقش آموزه های دینی در سلامت ابراز می کنند، ادامه داد: امروزه مشاهده می شود که داروهای مخربی در دسترس افراد سودجو وجود دارد که غیر مجاز پراکنده شده و نه تنها سلامت فرد بلکه عمر انسان ها را نیز تهدید می کند و سود توزیع این داروها در جیب سودجویان و قاچاقچیان می رود بنابراین ضروری است که از توزیع و شیوع مصرف این داروها در کشور و به ویژه استان جلوگیری شود.

 

پورحیدر اضافه کرد: نقش علمای شیعه و سنی در فرهنگ سازی سلامت در جامعه بسیار لازم و مؤثر است چرا که روحانیون افراد مورد اعتماد در محلات و مساجد هستند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه مسؤولان در عرصه تبلیغات سلامت باید برنامه های خود را بر آموزه های دینی استوار کنند و در این میان پرورش جسم سالم با خود مراقبتی به عبادت مطلوب خداوند نیز می انجامد./1302/پ202/ب

ارسال نظرات