۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۰۸۵۱۶
نماینده مردم آشوری در مجلس:

آزادی انسان از اسارت استکبار فلسفه نهضت امام خمینی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آشوری در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امام راحل در دوران خفقان رژیم ستم شاهی و در دورانی که حقیقت جرائت نفس کشیدن نداشت فریاد آزادی سر دادند، گفت: فلسفه قیام بنیان گذار رهبر کبیر انقلاب، آزادی انسان از اسارت استکبار و ابرقدرت بود که توانست انقلابی به بزرگی تاریخ خلق کند که امروز هیچ ملتی جرائت خلق چنین انقلابی را ندارد.
يوناتن بت کليا، نماينده مردم آشوري در مجلس شوراي اسلامي
یوناتن بت کلیا، نماینده مردم آشوری در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه از شخصیت امام خمینی(ره) تقدیر و اظهار داشت: در تاریخ هم نسبت به رهبران جامعه و سرزمین و زادگاه خودمان تا حد امکان وفادار و در پیشرفت کشور سهیم بوده ایم.
 
وی افزود: در انقلاب اسلامی و جنگ هم جامعه ما متناسب با جمعیت خود سعی و تلاش خود را انجام داد.
 
نماینده مردم آشوری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدمت دو هزار و 700 ساله سکونت یهودیان در ایران ادامه داد: با اتکا به اشتراک هایی که بوده است زندگی به شکل مسالمت آمیز و با عشق به وطن سپیری شده است.
 
وی شخصیت حضرت امام را بالاتر از زمامداری دانست و اضافه کرد: حاکم در برخی جنبه ها افراد را مجبور می کند، اما یک رهبر واقعی جامعه خود را هدایت می کند به شکلی که دیگر نیازی به اجبار نباشد.
 
یوناتن بت کلیا خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) روی نکاتی تکیه می کردند که ذاتاً هر انسان خداباور به آن اعتقاد دارد و خواستار آن است.
 
وی با بیان این که قرآن کریم از قول پیامبر(ص) به اهل کتاب گفته که دور کلمه توحید جمع شوید امری که می تواند موجب وحدت ادیان شود، گفت: امام خمینی(ره) در دیدار با اقلیت های دینی در آبان ماه سال 62 خطاب به آن ها گفتند که توحید، مذهب همه است، ایران کشور همه ما است و ما ملت واحده هستیم.
 
وی اظهار داشت: مشترکات بین ادیان بسیار است، از این رو باید وحدت و تجربه خود را به دیگران و جهان منتقل کنیم چرا که وظیفه ما است تا نگذاریم دشمنان ادیان الهی از اختلاف ها استفاده کنند، بلکه ما باید موارد مشترک را مطرح کنیم.
 
تحلیل گران در تفسیر حقیقت امام راحل سردرگم اند
نماینده مردم آشوری در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امام راحل در دوران خفقان رژیم ستم شاهی و در دورانی که حقیقت جرائت نفس کشیدن نداشت فریاد آزادی سر دادند، ادامه داد: فلسفه قیام بنیان گذار کبیر انقلاب، آزادی انسان از اسارت استکبار و ابرقدرت بود که توانست انقلابی به بزرگی تاریخ خلق کند که امروز هیچ ملتی جرائت خلق چنین انقلابی را ندارد.
 
یوناتن بت کلیا افزود: هنوز تحلیل گران در تفسیر حقیقت امام راحل سرگردان مانده اند که چگونه رهبری روحانی توانست در دل مردم نفوذ کرده و حکومتی را که از سوی ابرقدرت ها پشتیبانی می شد را به زانو در آورد.
 
وی اضافه کرد: امام راحل در آغاز پیروزی انقلاب خبر از صدور انقلاب داد که عده ای از دولت ها بر این اساس این گفته امام راحل را کشورگشایی معنا کردند اما دیری نگذشت که سخن امام راحل به زیباترین شکل تفسیر شد و جنبش های اسلامی و اعتراض های ملت های دیگر علیه دیکتاتورها به گفته امام خمینی(ره) مهر تأیید زد و نشان داد پس از مدت ها هنوز فکر امام راحل الگوی ملت های مظلوم جهان است.
 
نماینده مردم آشوری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مخاطب امام راحل همه بشریت بود، ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی همه انسان ها را خطاب قرار داد بنابراین سیره و سبک زندگی او بهترین الگو برای هر سیاست مداری است.
 
وی در ادامه بازخوانی افکار و اندیشه های امام راحل را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: بیان ابعاد شخصیتی امام راحل برای نسل جوان و آشنا ساختن آنان با این بزرگوار رسالت اصلی و بزرگ جامعه است./936/ت302/ب1
ارسال نظرات