۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۰۹۰۸۱
حجت الاسلام موسوی تاکید کرد؛

لزوم تربیت نسل جوان و منتظر مهدویت در جامعه ایرانی اسلامی

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: اعتقاد داشتن به مهدویت و تربیت نسل جوان و منتظر مهدویت باید با فرهنگ سازی در جامعه ایرانی اسلامی ما نهادینه شود.
لزوم تربیت نسل جوان و منتظر مهدویت در جامعه ایرانی اسلامی

حجت الاسلام سید محمد موسوی، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: سبک زندگی ایرانی اسلامی یکی از مهم ترین مسائلی است که باید همه خانواده های ایرانی به آن توجه جدی داشته باشند.

 
وی افزود: اعتقاد داشتن به مهدویت و تربیت نسل جوان و منتظر مهدویت باید با فرهنگ سازی در جامعه ایرانی اسلامی ما نهادینه شود.


عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص) همواره به دنبال ایجاد شبهه درباره مهدویت بوده و هستند که با هوشمندی روحانیون و مبلغان دینی و ملت مذهبی و شیعی ایران اسلامی تاکنون ناکام مانده اند.


وی با بیان این که سبک زندگی اسلامی باید آمیخته ای از ترویج فرهنگ مهدویت باشد و در همه خانواده های ایرانی نهادینه و به عنوان یک فرهنگ ماندگار تبدیل شود، اضافه کرد: خانواده رکن اصلی حیات اجتماعی و کانون خیر و صلاح و سعادت انسان ها است بنابراین باید برای تحکیم پیوندهای خانوادگی و رفاه و آسایش و آرامش مادران و همسران و فرزندان و نسل های آینده برنامه ریزی، تدبیر و تلاش کرد.


حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: در این رابطه می توان با برنامه های آموزشی، حمایتی، سیاست گذاری در جهت رشد و پویایی خانواده ها اقدام کرد و فضای خانواده ها را فضای معنوی و اخلاقی و ایمانی ساخت و بر تقویت بنیان عمیق این کانون مقدس همت گماشت.


وی با بیان این که نکاح از سنت های پیامبر اکرم (ص) است و برترین شفاعت ها شفاعت در امر ازدواج است، گفت: به نظر می رسد این موضوع باید آسیب شناسی شود و تدابیر لازم برای تشویق ازدواج، تسریع در آن، کاهش هزینه ها، ارتقای معنوی و اخلاقی خانواده ها، مبارزه با طلاق، تکثیر زاد و ولد، سلامت خانواده ها، تلاش در راه تربیت فرزندان شایسته برنامه ریزی و تدبیر شود.


عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: در عصر حاضر رسالت بزرگ علماء و نخبگان و فرهیختگان و اندیشمندان احیاگری، علم آموزی، تهذیب و تربیت نفوس، پاسداری و نگهبانی از معارف حقه و حقوق محرومان، نیازمندان و دفاع از اسلام ، قرآن و استقلال و عظمت مسلمانان، گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی و خدمات اجتماعی است.


وی ادامه داد: خودسازی و تهذیب نفس، تربیت نفوس، ایجاد فضای سالم و شایسته برای رشد فضائل و مکارم اخلاق، آفت شناسی و مبارزه با آفات و آسیب ها و خطرات، تأکید بر نقش عمیق و ارزشمند خانواده، تأکید بر جایگاه ارزشمند مساجد و مراکز دینی و حوزه های علمیه، تأکید بر نقش مهم مدارس و دانشگاه ها، تعلیم و تربیت را اقدامات لازم برای تحقق اهداف متعالی نظام در راستای سبک زندگی اسلامی است./936/ت302/ب

ارسال نظرات