۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۰۹۶۵۸
استاد حوزه علمیه آمل:

تحقق سبک زندگی اسلامی نیازمند مشارکت همگانی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که مدیران باید در زندگی و محیط کاری تحقق سبک زندگی اسلامی را سرلوحه کارهای قرار بدهند، یاد آوردشد: دوری جستن از قرآن و سیره پیامبر و امامان معصوم(ع) خود یک نوع آسیب در جامعه است.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه آمل امروز در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی که در بخش دابو و دشت سر برگزار شد با تاکید بر این که جلسات شورای فرهنگ عمومی باید خروجی مناسبی داشته باشد، گفت: وقتی برنامه ای فرهنگی تهیه می شود باید در خور سلیقه جامعه و به ویژه نسل جوان جامعه باشد.

 

وی با بیان این که زندگی فردی و اجتماعی امروز با فرهنگ اجین شده است، افزود: شورای فرهنگ عمومی رسالت بسیار مهمی بر عهده دارد و باید در این شورا دغدغه ها و نگرانی های جامعه بیان شود.

 

وی ضمن برشمردن وظایف شورای فرهنگ عمومی، گفت: بررسی معضلات فرهنگی، سبک زندگی، ازدواج آسان، آداب و رسوم بومی و ترویج تعالیم دینی از مهم ترین این وظایف است.

 

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، تصریح کرد: در بحت اقتصاد و فرهنگ همه افراد جامعه وظیفه مهمی برعهده دارند و توسعه این امر با مشارکت همگانی و مدیریت جهادی امکان پذیر است.

 

وی، افزود: به منظور تحقق این امر نیز نیاز است تا مسؤولان و عموم جامعه رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه کار و تلاش خویش قرار دهند و شناسایی نقاط ضعف و قوت مسائل فرهنگی و اقتصادی می تواند ما را در توسعه هرچه بیشتر یاری کند.

 

عضو بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این که مدیران باید در زندگی و محیط کاری تحقق سبک زندگی اسلامی را سرلوحه کارهای قرار بدهند، یاد آوردشد: دوری جستن از قرآن و سیره پیامبر و امامان معصوم(ع) خود یک نوع آسیب در جامعه است.

 

حجت الاسلام تقی زاده، تاکید کرد : امام جمعه باید در همه مسائل شهر و منطقه ورود پیداکند و گوش و زبان مردم باشد تا بتواند مسائل و مشکلات را به مسؤولان گوشزد کند.

 

وی، اشاره کرد: تشکیل کارگروه های مختلف در زمینه های مختلف فرهنگی و اقتصادی می تواند این شورا را در جهت شناساندن نقاط قوت و ضعف مسائل فرهنگی و اقتصادی یاری کند تا بتوانیم تصمیم گیری های لازم را داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل، تصریح کرد: توسعه فرهنگی و اقتصادی نیازمند یک برنامه ریزی مناسب است که در این راه همه ما وظیفه داریم تا با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری گام برداریم.

 

امام جمعه دابو ودشت سر با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، بیان داشت: ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای خودسازی است که باید قدری به جسم و روح خودمان بپردازیم.

 

وی با گلایه از کمبود روحانیت در روستاهای، افزود : اجازه نخواهیم داد روستایی که از بودجه بیت المال استفاده می کند در ماه مبارک رمضان بدون روحانی باشد.

 

عضو بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، اضافه کرد: تهاجم فرهنگی و تأثیر آن بر رواج بدحجابی باید جدی گرفته شود و مردم بدانند حتی اگر دین ندارند و تنها زندگی خود را دوست دارند باید برای استحکام آن به حجاب و عفاف اهمیت دهند.

 

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی فرهنگی برای جوانان افزود: اگر جوانان ما به سمت برنامه‌های بیگانه میروند نشان‌دهنده ضعف عملکرد ما است که نتوانسته‌ایم آنها را جذب کنیم.

 

محمد محمدی، دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل در این جلسه، گفت: بی‌توجهی به فرهنگ قومی نباید موجب شود که مردم ما فرهنگ اصیل خود را در خارج از مرزها جستجو کنند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب، خاطرنشان کرد: برای مقابله با این تهاجم نباید از فرهنگ قومی و مذهبی که می‌تواند جامعه را از آسیب‌ها مصون نگه دارد غافل شد.

 

وی با بیان این که احداث خانه های عالم می تواند در گسترش فرهنگ اسلامی در روستاها مؤثر باشد، ادامه داد: باتوجه به این که این دو بخش با دارابودن 127 روستا وبا جمعیتی بالغ 79 هزارو 470 نفر خودش به تنهایی یک شهرستان محسوب می شود که برای احداث خانه عالم با کمبود اعتبارات مواجه است.

 

محمدی، تاکید کرد: رفع مشکلات فرهنگی نیازمند ارتقای فرهنگ اسلامی و دینی، ایثار و شهادت و فرهنگ بومی است که نقش بسیار موثری را ایفا می کند./1314/پ203/ب1

ارسال نظرات