۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۲۱۱۸۹۶
نوری المالکی:

پُست نخست وزیری حق ائتلاف دولت قانون است

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه به خاطر احترام به آرای رای دهندگان عراقی سمت نخست وزیری را کنار نمی‌گذارد، تصریح کرد که ائتلاف دولت قانون بزرگترین ائتلاف در پارلمان عراق است.
نوري المالکي نخست وزير عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نوری المالکی نخست وزیر عراق طی بیانیه‌ای که در وب سایتش منتشر کرد، با اشاره به اینکه به خاطر ایمان به آرای رای دهندگان عراقی سمت نخست وزیری را کنار نمی‌گذارد، تصریح کرد که ائتلاف دولت قانون بزرگترین ائتلاف در پارلمان عراق است.

 

المالکی که ظهر امروز بخش‌های کوتاهی از این بیانیه‌ را در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک منتشر کرده بود، با اشاره به اینکه ائتلاف دولت قانون به دلیل اینکه بزرگترین ائتلاف است و پُست نخست وزیری حق این ائتلاف است، افزود: هیچکس حق تعیین شرط را ندارد چرا که شرط گذاشتن همان دیکتاتوری است و ما با تمام قوا این مسئله را رد می‌کنیم.

 

وی در ادامه با تشکر از برادران و خواهرانی که به وی رأی دادند و کسانی که در ائتلاف دولت قانون به او برای ریاست بر ائتلاف اعتماد کردند، تاکید کرد: با تمام قوا به آنها(رای دهندگان و اعضای ائتلاف)، عراق و ملتش وفادار خواهم ماند.

 

نخست وزیر عراق با بیان اینکه آرای رای دهندگان موجب می‌شود که وی به آنها وفادار باشد و در شرایط سخت کنونی در کنارشان باشد، ابراز داشت: به خودم اجازه نمی‌دهم که از زیر بار این امانت شانه خالی کنم.

 

وی با اشاره به اینکه همچنان به عنوان سرباز از منافع عراق و ملتش در مقابل تروریست‌های داعش و متحدان بعثی و نقشبندیه دفاع خواهد کرد، تصریح کرد که این گروه‌های تروریستی در حال اجرای طرح های خارجی هستند.

 

نوری المالکی در ادامه با بیان اینکه عقب نشینی از مسؤولیت مقابل گروه‌های تروریستی مخالف اسلام و انسانیت، بر خلاف شرع، میهن دوستی و اخلاق است، اظهار داشت: با خدا عهد کرده‌ام کنار نیروهای مسلح و نیروهای داوطلب به مقابله با افراد مسلح ادامه بدهم.

 

وی با اشاره به اینکه ائتلاف دولت قانون علی رغم حملات و اتهاماتی که به آن وارد شد، توانست پیروز انتخابات باشد، تصریح کرد که طرف‌های داخلی به همراه برخی کشورهای خارجی در این حملات نقش داشتند.

 

نخست وزیر عراق افزود: علی رغم این سیاه نمایی شخصیت‌های سیاسی در ائتلاف دولت قانون باقی ماندند تا اراده مردم را با پیروزی در انتخاباتی که جهان به شفافیت آن اذعان داشت، محقق کنند./971/ب102/د

ارسال نظرات