۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۱۲۲۴۷

برگزاری نمایشگاه خوشنویسی قرآن در ارومیه

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: به مناسبت شب های قدر که شب های نزول قرآن است نمایشگاه خوشنویسی قرآن در ارومیه برپا می شود.
حجت الاسلام کريمي

حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: این نمایشگاه به مناسبت ماه مبارک رمضان و آغاز کتابت 30 جزء قرآن کریم از اول شب قدر دایر شده و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

 

 

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار اساتید برجسته با موضوع‌های قرآنی، دینی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام کریمی در ادامه از برپایی نمایشگاه کتاب مذهبی خبرداد و افزود: این نمایشگاه کتاب از ابتدای ماه مبارک رمضان در کتابخانه مرکزی ارومیه برپا شده و مورد استقبال شهروندان و جوانان نیز قرار گرفته است.

 

وی اضافه کرد: علاقه مندان می توانند تا روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) از این نمایشگاه بازدید کرده و کتاب های مورد نظر خود را خریداری کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی قرآن کریم، نهج البلاغه، مفاتیح الجنان و کتب مذهبی، اعتقادی و تفسیری را از جمله کتاب هایی عرضه شده در نمایشگاه عنوان کرد و گفت: علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت هشت صبح تا یک بعد از ظهر و شش تا هشت عصر از نمایشگاه کتاب مذهبی بازدید کنند.

 

وی با اشاره به سایر برنامه ‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خاطرنشان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن، مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم، مسابقه اذان، جزء خوانی قرآن و … از جمله این برنامه‌ ها هستند که برای پربارتر کردن اوقات ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام کریمی از برنامه های آموزشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارومیه خبر داد و اظهار داشت: آموزش هنرهای تجسمی، خوشنویسی، طراحی، انیمیشن، تئاتر، بازیگری و کارگردانی از جمله برنامه‌ هایی است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته است.

 

حجت الاسلام کریمی همچنین از برگزاری تئاتر خیابانی در سطح شهر ارومیه و همچنین در داخل سالن مجتمع فرهنگی در فصل تابستان خبر داد و افزود: با توجه به اهداف جشنواره در خصوص ترویج و تقویت فرهنگ بومی و محلی، نمایش‌های آئینی و سنتی نمایش‌ هایی که با تکیه بر مضامین دینی، مذهبی و مبنی بر خلاقیت و همچنین دربرگیرنده شعار سال باشد در اولویت بوده و از امتیاز ویژه برخوردار خواهند بود./936/ت303/ب

ارسال نظرات