۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۳
کد خبر: ۲۱۴۳۳۶
آیت الله نوری همدانی:

راه آزادی فلسطین وحدت مسلمانان و انتفاضه است/ روز قدس روز خروش علیه صهیونیست ها است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با دعوت مردم به شرکت باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: رژیم غاصب و سفاک صهیونیستی با کشتار گسترده زنان، کودکان و بیرون راندن مسلمانان از وطن شان شقاوت و قساوت خودش را به جهانیان نشان داده است.
پشت صحنه ضبط برنامه ماه مبارک رمضان آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‏الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در بیست­وهفتمین برنامه از سلسله برنامه‏های چشمه معرفت که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهارداشت: استکبار جهانی سال­ها قبل، برای تسلط بر مسلمانان پایگاهی را در قلب جهان اسلام به وجود آورد.

حضرت آیت الله نوری همدانی این رژیم اشغالگر را غده سرطانی در منطقه خاورمیانه عنوان کرد و گفت: ایجاد این دولت غاصب و سفاک در فلسطین به قیمت کشتار گسترده زنان و کودکان و بیرون راندن مسلمانان از وطن­شان بوده است که هنوز بعد از چندین سال ادامه دارد.

این مرجع تقلید با بیان آیاتی از قرآن ابرازداشت: یهودیانی که خداوند در مذمت آنان می­فرماید: «پیمان شکنانی که آیات خدا را تکذیب نمودند، پیامبراکرم(ص) و معجزات فراوان ایشان را قبول نکردند و با شقاوت و قساوت پیامبران الهی را به قتل رساندند» که امروز نیز این جنایات وحشتناک را انجام می­دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی رژیم صهیونیستی را ساخته و پرداخته انگلیس و آمریکا دانست و تصریح­کرد: کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس با حمایت از این رژیم غاصب و بی رحم در جنایاتش شریک هستند.

وی مبارزه با ظلم و استکبار را از اصول و مبانی انقلاب اسلامی برشمرد و یادآورشد: امام خمینی(ره) فرمودند: موضوع فلسطین مسأله محوری اسلام است و اسلام باید در برابر دنیای استکبار قیام کند تا این غده سرطانی را نابود کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت روز قدس تأکیدکرد: جمعه آخر ماه رمضان روز خروش مسلمانان علیه ستمگران جهان و روز فریاد مرگ بر آمریکا، اسرائیل و صهیونیسم جهانی است که با یکپارچگی و فریاد بر سر ظالمان قدرت مسلمانان را به نمایش می­گذارند.

وی تنها راه آزادی فلسطین را انتفاضه و در مرحله بعد وحدت جهان اسلام دانست و افزود: امام خمینی(ره) فرمودند: اگر مسلمانان متحد باشند و به فرموده حضرت امام هر مسلمانی برای نابودی اسرائیل یک سطل آب بریزد، اسرائیل را آب خواهد برد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که دولت غاصب اسرائیل در برابر مقاومت مردم فلسطین مستأصل و ناتوان شده است، خاطرنشان­کرد: جهان شاهد ضعف اسرائیل در جنگ 33 روزه لبنان، 22 روزه و 8 روزه فلسطین بوده است که در حال حاضر نیز در باتلاق غزه گرفتار شده است.

وی در ادامه به نقش اسلام در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اشاره و اضافه­ کرد: ولایت فقیه از اصول مهم حکومت اسلامی است که نقش مهم رهبری جامعه اسلامی را دارد.   

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: استکبار ستیزی و اصل عدم سلطه­پذیری در برابر غرب، خودباوری و رسیدن به شعار «ما می­توانیم» از دستاوردهای انقلاب و برکات رهبری امام خمینی(ره) بوده است.

وی همچنین فرهنگ جهاد و شهادت را موجب پیشرفت انقلاب اسلامی خواند و گفت: ایران با وجود فرهنگ جهاد قدرتمند است و این راه عزت و عظمت را امام بزرگوار برای مردم ترسیم کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان با اشاره به پیشرفت جوانان در تولید سلول­های بنیادی و تسخیر انرژی هسته­ای افزود: انقلاب اسلامی به جوانان، بانوان و اقشار مختلف مردم شخصیت و حیثیت بخشید و حضور مردم را در مسائل سیاسی همچون روز قدس، مذهبی مانند اعتکاف و مجامع علمی پررنگ کرد./908/پ202/ج

ارسال نظرات