۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۱۴۴۲۴
بیانیه روز جهانی قدس مردم هند؛

نسل کشی در غزه را متوقف کنید

خبرگزاری رسا ـ مردم هند در روز جهانی قدس ضمن تظاهرات و انتشار بیانیه‎ای صدایشان را درحمایت از مردم فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی به گوش جهانیان رساندند.
هند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در راهپیمایی بزرگ مردم هند جمع زیادی از شخصیت های سیاسی، فرهنگی و مذهبی از جمله نمایندگان مجلس و احزاب حضور داشتند.

 

در تجمع اعتراض آمیز دهلی نو که با شعارهای ˈمرگ بر آمریکاˈ و ˈمرگ بر اسرائیلˈ همراه بود سخنرانان ضمن تشریح ابعاد مختلف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان خواستار توقف کشتار مردم غزه از جمله کودکان شدند و بیانیه ای در این رابطه منتشر شد.

 

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما شهروندان آگاه و هو شیار هند که امروز گردهم آمده ایم تا اعتراض خود را به اشغال غیرقانونی مسجدالاقصی از سوی رژیم صهیونیستی نشان دهیم خشونت اسراییل علیه مردم فلسطین را به شدت محکوم کنیم.

 

بیانیه روز جهانی قدس مردم هند می افزاید: روز جهانی قدس دوستداران صلح در سراسر جهان را بدون توجه به مذهب یا فرقه گردهم می آورد تا صدای خود علیه صهیونیسم و امپریالیسم را به گوش دنیا برسانند و علیه بی عدالتی بایستند.

 

این بیانیه می افزاید: نسل کشی اخیر اسرائیل در غزه که طی 17روز گذشته منجر به شهادت 770 فلسطینی شده، به روز قدس امسال اهمیت مضاعفی داده است.

 

 

بیانیه ادامه می دهد: در این شرایط، مردم هند مسایل مورد نظر خود را بیان می کنند تا رژیم اسرائیل تحت فشار قرار گیرد و از قوانین بین المللی تبعیت و مکان مقدس مسلمانان را تخلیه کند.

 

بیانیه راهپیمایان هندی ضمن حمایت از مردم فلسطین در مبارزه برای رسیدن به حق تعیین سرنوشت خود، کشورهای غربی را که از نسل کشی فلسطینی ها حمایت می کنند نیز به شدت محکوم کرده است.

 

در بخشی دیگر از بیانیه آمده است: یکی از اهداف تشکیل سازمان ملل متحد حمایت از کشورهای ستمدیده بوده است. اما متاسفانه سازمان ملل متحد خودش به عروسکی در دستان قدرت ها تبدیل شده که از حق وتو سوء استفاده می کنند.ˈما از سازمان ملل متحد می خواهیم که جلسه ویژه ای برای بررسی موضوع غزه تشکیل دهد و قطعنامه ای علیه خشونت های اسرائیل و به منظور برداشتن حصر نوار غزه به تصویب برساند.ˈ

 

مردم هند در بیانیه خود به مناسبت روز جهانی قدس همچنین آورده اند: کشور بزرگ ما یکی از نخستین کشورهای خارج از جهان عرب است که از فلسطین حمایت و اسراییل را بایکوت کرده بود. اما متاسفانه اکنون با وجودی که هنوز ادعای حمایت از حقوق و آزادی مردم فلسطین را دارد، به روابط راهبردی، دیپلماتیک و اقتصادی با اسراییل وارد شده است.

 

این بیانیه با اشاره به اینکه امروز هند بزرگترین وارد کننده سلاح از اسرائیل است می افزاید: این پول از بودجه عمومی هند به جیب صنایع نظامی اسرائیل ریخته می شود و در نهایت به مصرف جرایمی که اسراییل انجام می دهد، می رسد.

 

این بیانیه تاکید می کند: پاسخ دولت هند به خشونت اسرائیل در غزه ضعیف و با مواضع تاریخی ما در این خصوص منطبق نبود. مردم شرکت کننده در روز جهانی قدس از دولت هند می خواهند که مواضع تاریخی خود را از سرگیرد و روابط اقتصادی، مالی و فناوری با اسراییل را به حال تعلیق درآورد.

 

در پایان این بیانیه آمده است: ما مردم هند همدردی خود را با ملت ستمدیده فلسطین و همچنین ملت هایی که از فشار صهیونیسم و امپریالیسم رنج می برند ابراز می کنیم./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات