۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۱۴۶۴۱
یکی از مقامات آمریکایی:

توطئه علیه حماس نتیجه معکوس دارد

خبرگزاری رسا ـ یک مقام ارشد دستگاه‎های اطلاعاتی وزارت دفاع آمریکا هشدار داد که اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی علیه جنبش مقاومت اسلامی "حماس" برای از بین بردن آن نتیجه عکس خواهد داد.
حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ژنرال مایکل ویلن  از مقامات ارشد دستگاه اطلاعاتی وزارت دفاع آمریکا یادآور شد: اگر ارتش عبری دست به سرکوب حماس بزند، امکان دارد یک جریان قوی تر و خطرناک تر از آن شکل بگیرد و ما در شرایط بدتری قرار بگیریم.

 

ویلن این اظهارات را در حالی عنوان می کند که تعدادی از وزیران کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر خواستار برقراری آتش بس با حماس هستند.

 

ناحوم بارنیگ جزء تاثیرگذارین و توانمندترین تحلیلگران سیاسی رژیم صهیونیستی به شمار می رود به تازگی مقاله ای را در روزنامه عبری زبان نوشت و در آن اظهار داشت که کشته شدن و مجروحیت تعدادی زیادی از نظامیان صهیونیست سران تل آویو را غافلگیر کرد، این مقامات هرگز چنین مقاومتی را پیش بینی نکرده بودند. کشته شدن شمار زیادی از نظامیان اسرائیلی به یک دستاورد برای جنبش مقاومت اسلامی حماس و به یک مساله ناخجسته برای اسرائیل مبدل شد.

 

وی خاطرنشان ساخت: اینکه هرگونه پیشروی نیروهای اسرائیلی به عمق خاک نوار غزه و مناطق مسکونی باریکه غزه  امکان دارد خسارت های جانی و مالی زیادی را به ارتش عبری وارد کند.

 

از سوی دیگر، شمعون شیور از تحلیلگران معروف اسرائیلی روزنامه عبری زبان یدیعوت آهارانوت شکست ارتش عبری در جنگ غزه را به باد انتقاد گرفت.

 

رون بن یشای تحلیلگر مسائل نظامی صهیونیستی این روزنامه نیز گفت: ارتش عبری از آغاز حمله زمینی به باریکه غزه شکست خورد، به نحوی که در جریان این حمله تعدادی از بهترین افسران کارکشته خود را از دست داد از جمله آنها فرماندهان گردان ها بودند که حکم ستون فقرات نیروی زمینی ارتش را داشتند./982/ب102/د

ارسال نظرات